Home / Güncel / Premiere Vision Kumaş Fuarı’na “Türkiye damgası”

Premiere Vision Kumaş Fuarı’na “Türkiye damgası”

Linkedin

19-21 Eylül tarihleri arasında Paris’teki Premiere Vision Tekstil Fuarı, 28 ülkeden 1.867 firma ve 60.716 ziyaretçinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Dünya çapında tekstil ve ham maddeleri alıcı, satıcı ve hizmet sağlayıcılarını bir araya getiren fuarda, 2013-2014 Sonbahar- Kış koleksiyonları tanıtıldı. Tam anlamıyla moda tasarımcılarının gelecek sezonlardaki eğilimlerini ve dünyanın moda trendlerini belirleyici rolü olan fuar, yeni iş olanakları ve ortak koleksiyonların üretilmesinde de sektöre önemli katkılar sağlıyor. Firma standlarının yanı sıra moda ve trend bilgi bölümlerinin de bulunduğu fuar, tüm tekstil ve moda sektöründen yoğun ilgi görüyor.

“MADE IN TURKEY”

İstanbul Tekstil ve Ham maddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, 12 yıllık geçmişe sahip fuara Türkiye’den katılan firma sayısının her yıl arttığını belirterek, “Türkiye, İtalya ve ev sahibi Fransa’nın ardından fuara en fazla firmayla katılan 3’üncü ülke oldu. Geçen yıl Eylül ayında 54 firma ile katıldığımız fuara, bu yıl yine artış kaydederek 60 firmayla katılıyoruz. Türk tekstilcileri kalitesiyle artık dünyada kendini ispatladı. Bugün ‘Made in Turkey’ yazan ürünler kaliteyle eşdeğer görülüyor” ifadelerini kullandı. Premiere Vision Kumaş Fuarı’nın dünya çapında tekstil sektörünün yeni sezon kumaşları ile ilgili takip ettiği en önde gelen fuar niteliğinde olduğunu anlatan Gülle, “Bu fuar Türk tekstilcisinin dünyaya açılan kapısı olacak. 12 yıldır düzenlenen fuara Kuzey Amerika, İtalya, İngiltere, Japonya, Çin ve Rusya’nın da aralarında bulunduğu 28 ülkeden katılım sağlanıyor. Premiere Vision Paris’e katılan firmalar, kuruluşun Moskova, Pekin, Tokyo, Sao Paulo ve New York’ta düzenlediği fuarlara da katılabilecek” dedi.

BU YIL ENERJİK RENKLER REVAÇTA

Yeni sezon kumaş trendleri hakkında da bilgi veren Gülle, gelecek yıl dokularını gösteren enerjik ve şehir yaşamını yansıtan canlı renklerin revaçta olacağını kaydetti. Gülle, çift taraflı kullanılabilen kumaşlar, ince ve hafif, desenleri örtüştüren kumaşlar, dokularda parlaklık ve ışıltı sunan göz alıcı örme ve dokumaların yanı sıra sokak giyimi için canlı renklerde ancak “grunge” ve yıpranmış dokulara sahip denimlerin göze çarpacağını aktardı.

TREND ALANI OLUŞTURULDU

İTHİB tarafından fuarda oluşturulan lounge ve trend alanında katılımcı firmalara son koleksiyonlarından örnekler yabancı alıcıların beğenisine sunulurken, Türk katılımcılar için de bir buluşma ve fikir paylaşımı noktası oluşturuldu. Gerek katılımcı gerek ziyaretçi profili açısından Güney Amerika’dan Japonya’ya tüm tekstil profesyonellerinin yoğun ilgisine hedef olan fuar, aynı organizatörün düzenlediği ve iştirakçisi olduğu Indigo (desen tasarım), Expofil (iplik), Modamont (aksesuar), Zoom (fason hazır giyim üretimi), Le Cuir a Paris (deri) fuarlarıyla aynı alanda, Premiere Vision Pluriel etiketi altında sunuluyor.

UĞURTEKS KUMAŞLARI PARİS’TE GÖRÜCÜYE ÇIKTI

Dünya kumaş trendlerini yakından takip eden ve yenilikçi ürünleriyle bu trendleri müşterilerine sunan Uğurteks, 19-21 Eylül tarihleri arasında Paris’teki Premiere Vision Tekstil Fuarı’na katılarak kumaş koleksiyonunu müşterilerinin beğenisine sundu. Dünyanın tanınmış markalarıyla çalışan Uğurteks A.Ş.’nin standında; 2012 -2013 yaz koleksiyonu ile 2013-2014 kış koleksiyonları dünya trendine uygun olarak polyester viskon, pamuklu, keten tencel karışımlı ağırlıklı bayan ve erkek dış giyim (mont,kaban,ceket,takım vb.) kumaşlar, her zevke uygun renk tonlarıyla görücüye çıkarıldı. Uğurteks’in fuara katılım amacı Modernliğini ortaya koyduğu geniş ürün yelpazesini, hedef kitlesine en iyi şekilde sergileyerek; Rakiplerine karşı avantaj sağlamak, prestijini daha da arttırmak, mevcut müşterilerine ve yeni müşterilerine koleksiyonunu sunmak ve nihayetinde de müşteri portföyünü genişletmek olarak değerlendirildi.

Uğurteks Sahibi Natan Yakkuppur, fuarla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi. Samimi bir atmosferde dinamik ve verimli geçen fuar günlerinde 50’li 70’li yıllar konseptli kumaş koleksiyonumuzun büyük ilgi görmesi bizi çok memnun etti. Biz üreticilerin, gerek yurt içi gerekse yurt dışından gelen potansiyel müşterileri ile bir araya gelip, bu önemli ticari platformu en üst düzeyde değerlendirmiş oluşumuz, hem ürün satışı, hem de teknolojik gelişmeleri yerinde görerek, ihtiyacımız olan her türlü bilgiye kısa sürede ulaşmamız bizim için inanılmaz bir fırsat oldu. Premiere Vision trendlerin belirlenmesinde önemli bir rehber . Ve bu rehber ışığında yıl boyunca etkinliklerimiz devam ediyor olacak dedi.

SAĞLAM TEMEL ÜZERİNDE YÜKSELİYOR

11 Eylül 2004 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımlarıyla birlikte açılışı yapılan
Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nde 30.000 metrekarelik geniş bir alana kurulu olan Uğurteks A.Ş, dünyanın tanınmış markalarıyla işbirliği içerisinde bulunuyor. Yönetim Kurulu Başkanı Natan Yakuppur; oğulları Alper ve İlker Yakuppur ile birlikte 5. nesil olarak, çocukluk yıllarında öğrendiği baba mesleğini, girişimci, cesur ve yeniliklere uyum sağlayabilen yapısıyla marka olma yolunda büyük adımlar atarak yönetmekte. Yaklaşık 100 yıllık bilgi birikimi ve deneyimiyle üretimine yüksek kalite standartlarına bağlı kalarak devam eden Uğurteks A.Ş. üstün teknolojiyle donatılmış tesislerinde lycralı, kaplamalı ve keten kumaşlardan oluşan koleksiyonunu her geçen gün daha da geliştiriyor. Çevre dostu ve doğayı koruyan ürünler üretmek için büyük çaba sarf ettiklerini söyleyen Yakuppur yaklaşık 300 kişilik güçlü kadrosuyla; Yurt dışı pazarda; Zara, Benetton, Mango, H&M, Marks&Spencer, Max&Mara, Miroglio ; Yurt içi pazarda; Abdullah Kigılı, İpekyol, Koton, Altınyıldız, Defacto, LCW, Aydınlı gibi kaliteden ödün vermeyen seçkin firmaların talepler doğrultusunda üretim yapmaktadır.

Toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde yenilikçiliğe ve gelişime büyük önem verdiklerini dile getiren Natan Yakuppur, “Uğurteks olarak bütçemizin bir bölümünü Ar-Ge çalışmalarına ayırarak müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Yıllık 17 milyon metre kumaş üretim ciromuz var. 40 milyon Euro’luk yıllık ciromuzun 10 milyon Euro’su ihracatımızdandır. Ağırlıklı bayan ve erkek dış giyimi için kumaş üretimi yapıyoruz. Makine parkurumuzun büyük bir bölümü, Avrupa menşeili olup, fabrikada iplik boya tesisi; aylık 50 ton kapasiteli, 60 adet dokuma tezgahı ve hazırlık hattı, kumaş boyama ve terbiye ünitesi; 1.500.000 metre/ay kapasiteli olmak üzere 3 hat bulunuyor” şeklinde konuştu. Yakuppur’un yakın zamanda hayata geçirmeyi planladığı projeler arasında Trakya Bölgesi ya da Niğde civarlarında yeni bir iplik fabrikası kurup bölge halkına istihdam imkanı oluşturmaktır.

NATAN YAKUPPUR KİMDİR?

1951 yılında İstanbul’da doğdu. 1969 yılında Saint Benoit Lisesinde öğrenimini tamamladı. Babası İbrahim Yakuppur’un yönlendirmesiyle ticarete atıldı. İki yıl süresince çeşitli şehirlerde çıraklık yaparak geçimini sağlayan Natan Yakuppur ; 1971-1972 yılları arasında büyükbabasının vefatı üzerine babasının isteğiyle İstanbul’a geldi.İstanbul –Sultanhamam’da bulunan ailesine ait onbir (11) metrekarelik manifatura mağazasında çalışmaya başladı. Ticarete olan yatkınlığı ve becerikliliği ile kısa zamanda dikkati çeken Yakuppur babasının desteği ile, işi öğrendikten bir süre sonra 1979 yılının sonlarına kadar Anadolu’nun dört bir yanını dolaşarak, manifatura pazarlamacılığı ve 2000 yıllarına kadar da konfeksiyoncularla alışveriş, toptancılık yaptı.

Yakuppur böylece ileride Adana‘da ilk ortağıyla 1999 yılında 6 yıl süreyle kurulacak olan Akuğur Dokuma Fabrikası’nın da temellerini atmış oldu. Bir dönem Çerkezköy Enerji Üretim A.Ş.‘nin Yönetim Kurulu’nda görev almıştır . “Çevrendekileri alçaltarak değil, kendi içini yükselterek büyüyebilirsin’’ diyerek kişisel gelişimin de önemini vurgulayan Yakuppur, Fransızca ve İngilizce‘yi ana dili gibi konuşabiliyor.

About editor

Check Also

Kardem Tekstil moda devleri için Mimaki TS55-1800 ile üretim yapıyor

LinkedinDünyaca ünlü markalara konfeksiyon üretimi yapan Kardem Tekstil, dijital baskı avantajlarına Mimaki’nin fiyat/performans odaklı TS55-1800 ...