Home / Genel / Mascioni Durst Dijital Tekstil inkjet teknolojisiyle ürün portföyünü genişletiyor

Mascioni Durst Dijital Tekstil inkjet teknolojisiyle ürün portföyünü genişletiyor

Linkedin

Cuvio, Kuzey İtalya’nın Lombardy kesimindeki 1.600 nüfuslu bir köydür. Köy, İtalya’nın en büyük ikinci gölü Lago Maggiore’a olan yakınlığı ve Avrupa’nın en büyük tekstil üretim işletmelerinden biri olan Mascioni şirketiyle de tanınmaktadır.. 430.000 metrekare alana sahip Mascioni’de; Basetti, Armani, Missoni, Calvin Klein, Ralph Lauren ve Zara gibi markalar için ev tekstili üretilmekte, ayrıca oteller için tekstil ürünleri, teknik tekstiller ve giysi üretimi gerçekleştirilmektedir.

 

Mascioni şirketinin sahibi Carlo Mascioni, tekstil fabrikasının konumuyla ilgili herhangi bir sıkıntısı olup olmadığı sorusu sorulduğunda gülümseyerek şu yanıtı veriyor: “Bu bölgedeki işletmeler için sürdürülebilirlik sadece ütopik bir pazarlama iddiasından ibaret değildir. ” Şirketin su ve atık su işleme tesisleri tek başına 40.000 metrekare üzerinde bir alandan fazla yer tutmakta. Hemen yanında Siemens’in güç üretme tesisi yer alıyor, Mascioni enerjisini kendisi üretmekte ve ekolojik sorumluluğu iş anlayışıyla ideal bir biçimde birleştiren bir şirket olarak dünyanın en modern işletmelerden biri olarak anılmasına şaşmamak gerekmektedir. “50 yıllık tarihimiz enerji tüketimini geleneksel yöntemlere göre önemli oranda azalttı ve müşterilerimiz ve bizim için tamamen yeni bir pazar sağladı.” PAZAR STRATEJİLERİ BELİRLİYOR Mascioni’deki gelişmeler, tekstil sektöründe yer alan değişimlerin bir yansıması.

 

Örneğin, 1990’ların sonunda, Mascioni, pazar taleplerine, sadece bitmiş ürün gerçekleştiren bir şirket olarak değil, malzeme satın alma, depolama, terbiye ve paket gibi tüm hizmetleri bir arada sunan tam hizmet üreticisi olarak cevap vermiştir. Şu anda pazar, küresel tedarik zincirinde, “sipariş hacimlerinin azaltılması”, “daha küçük bütçeler”, “kısaltılmış termin süresi”, “hızlı değişen moda” gibi stratejileri uygulamaya koymayı zorunlu kılıyor. Mascioni Üretim Yöneticisi Egidio Fasana, konu ile ilgili olarak şunları dile getiriyor: “Bir kaç yıl öncesine kadar, iki düz yataklı şablon baskı sistemimizde % 70 kapasite kullanımına sahiptik- şu anda bunlardan bir tanesinin sürekli çalışmasından dolayı mutluyuz.”

 

Müşteriler arasındaki genel inanış, özellikle küçük ve orta büyüklükteki siparişlerin yeterince ekonomik olmadığı yönünde. Şablon üretimi, düşük baskı hızları gibi konulardan dolayı maliyetli ve zaman alıcı hazırlık aşaması, ile baskı işleminin gerçekleştirilmesi şu anda mevcut müşteri ihtiyaçları ile uyumlu değil. “Büyük hacimlerde şüphe yok ki rotasyon baskı uygulamasıyla gücümüzü gösterebiliriz.

 

Ancak müşterileriniz tam hizmet sağlayıcılarından kesin çözümler ve diğer siparişler için özel seçenekler üretmelerini istiyorlar.” Özellikle son yıllarda, dijital üretimle ilgili taleplerde artış yaşandığı için Mascioni, bu ihtiyacı yüksek performanslı Durst Kappa 180 ile sağlamaya çalıştı. INKJET TEKNOLOJİSİNE GİDEN YOL Egidio Fasana şunları ekliyor. “Como bölgesindeki işletmelere kıyasla biz dijital teknolojiyi kullanmakta biraz geç kaldık. Ancak biz yüksek fiyatlı, düşük hacimli ipek malzemeler üretmiyoruz, daha çok, “büyük hacimli pamuk ve keten ürünler üretiyoruz.”

 

Müşterilerimiz, sadece kalite beklentisi içinde değiller; aynı zamanda hız ve uygun fiyat istiyorlar. Şimdiye kadar, bunun için mevcut bir dijital çözüm bulunmamaktaydı. Bunun yanısıra, pek çok tekstil makinası üreticisi ile birlikte çalışmamıza rağmen onlar bize ihtiyacımıza uygun bir seçenek sunamamışlardı. Bu sebeple farklı bir yol izleyerek bir ayağı tekstil sektöründe olan ancak temel uzmanlığı inkjet makinası üretimi olan bir makina üreticisi ile çalışmanın daha doğru olacağına karar verdik ve o noktada Durst ile karşı karşıya geldik.

 

South Tyrol’de yerleşik Durst, fotoğraflama teknolojisi alanında lider bir kuruluş ve 80 yıllık deneyiminde pazarda pek çok ilke ve inovasyona imza atmış durumda. 1994 yılında, şirket, fotoğraf kağıdına ve diğer sunum malzemelerine dijital baskı gerçekleştiren dünyanın ilk lazer görüntüleyicisi olan Durst Lambda’yı piyasaya sundu. Durst 2001 yılından beri geniş formatlı inkjet baskı makinaları üzerinde çalıştı ve tahta, cam, seramik ve geniş format baskı sektörlerindeki djital baskı teknolojilerinin adaptasyonunda büyük bir rol oynadı.

 

ITMA 2011’de, yüksek baskı kalitesine sahi (1056 x 600dpi) ve 600 m2/saat’i aşan hızlarda çalışabilen ve bu özellikleriyle büyük ilgi gören Durst Kappa 180’ı tanıttı. Durst, bunun yanısıra baskı kafaları ve mürekkep gibi kilit bileşenlerin de üretimini gerçekleştiriyor. Kappa mürekkepleri, çevreye duyarlı olup, tekstil lifleri için su bazlı yayılma özelliğine sahip, reaktif ve asit bazlı mürekkeplerdir. DİJİTAL MEYDAN OKUMA Bir haftalık kurulum aşamasından sonra, Mascioni; Dijital Tekstil Takımı Kappa 180 için eğitim aldı ve şirket tasarımcıları mevcut yeni dijital opsiyonları ortaya çıkardı. Kappa 180, Durst mühendislerinin önderliğinde yeni malzeme ve ihtiyaçlara cevap verecek şekilde adapte edildi.

 

İlk zamanları değerlendiren Egidio Fasana’nın yorumları şöyle: “Yeni teknolojileri mükemmel bir şekilde çalışacak hale getirmek önemli. Kappa 180 ile, tüm değişimler bilgisayar üzerinden yapılabildiğnden tamamen yeni bir iş akışına sahip olduk. Hazırlık süreleri ve şablon üretimi geride kaldı. Diğer taraftan, çok sayıda yeni durumla da mücadele etmemiz gerekti., raster görüntülerinin işlenmesi (RIP), kontrol, renk yönetimi, boya uygulama, baskı hızı ve baskı çözünürlüğü” gibi.

 

Sınırsız tasarım ve renk seçme özelliğine sahip Kappa 180’in başarısı, müşterilerin üzerinde sıklıkla konuştuğu bir konu haline geldi. Ancak ink jet teknolojisiyle herşeyin yapılması tabiki mümkün değil. Egidio “ 50’den fazla ülkenin ordu üniformalarının bitiş işlemlerini gerçekleştirmek için özel bir boya kullanıyoruz. Bu da hala bir rotasyon baskı işi-küçük parti üretiminde bile”YENİ PAZAR OLANAKLARI Durst Kappa 180 için yapılan yatırımları değerlendiren Caslo Mascioni’nin görüşleri şöyle: “Yatırım gerçekten buna değer olmalı.

 

Ancak bizim için ROI (Yatırımın geri dönüşü) sadece finansal bir aktör değil. Ürün portföyümüzü genişleterek çeşitlendirmiş olduk. Mevcut müşterilerimiz bu konuya büyük ilgi gösterdi ve biz de gelen taleplere etkin bir biçimde cevap verme olanağı bulduk.

 

Aynı zamanda, kendimiz için de yeni bir pazar potansiyeli oluşturduk. Kappa 180 sayesinde, üretim daha hızlı ve daha ucuz. Orta vadeli amacımız düz yataklı şablon baskı sistemlerimizden birini satarak yeni yüksek performanslı dijital tekstil inkjet makinası için alan sağlamak.”

 

About

Check Also

Milyarlık Pazara ‘Teknik’ Atak

LinkedinBu yıl ‘Futuretex İstanbul’ markası adı altında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından ...