Home / Genel / Türk Tekstili Almanya’dan sonra Hindistan’a ihracat atağına hazırlanıyor

Türk Tekstili Almanya’dan sonra Hindistan’a ihracat atağına hazırlanıyor

Linkedin

tekstil1Dünyadaki ev tekstil trendlerinin belirleyicisi Heimtextil Fuarı, 08-11 Ocak 2014 tarihleri arasında Türkiye’den yaklaşık 160 katılımcı firmaya ve 2.500 profesyonel ziyaretçiye ev sahipliği yapacak. Türk tekstilcileri, 2014 Haziran ayında Hindistan’da ilk kez düzenlenecek fuarda da etkin bir katılım gösterecek.

Türkiye’nin yurtdışında en çok katılımcı firma ile temsil edildiği fuardan biri olan Heimtextil Uluslararası Ev Tekstil ve Ticari Tekstil Ürünleri Fuarı 08-11 Ocak 2014 tarihleri arasında Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenecek.

Dünya’nın en büyük ev tekstil fuarı olan Heimtekstil 2014’te bu yıl Türkiye’den yaklaşık 160 firma ürünlerini sergileyecek. Heimtextil’e 60 ülkeden 2.600’ün üzerinde katılımcı firma ve 136 ülkeden yaklaşık 73 bin ziyaretçi bekleniyor.

Bu amaçla, 15 Kasım 2013 Cuma günü Shangri-La Bosphorus Hotel’de Messe Frankfurt İstanbul Genel Müdürü Aleksandar Medjedovic, Messe Frankfurt Tekstil Fuarları Başkanı Olaf Schmidt, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Tanrıverdi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Recep Tanrıverdi, Denizli İhracatçıları Birliği Başkanı Süleyman Kocasert’in katılımıyla bir basın toplantısı gerçekleştirildi.

Toplantıda bir sunum yapan Messe Frankfurt Tekstil Fuarları Başkanı Olaf Schmidt; ”Türkiye’ nin Heimtextil katılımını çok önemsediklerini belirterek bu yıl Hindistan da aynı fuarı düzenleyeceklerini söyledi. Olaf Schmidt, “Dünya pazarında Hindistan çok önemli bir konuma geldi. Önümüzdeki yıl Haziran ayında Türkiye’nin de katılımıyla birlikte Hindistan’a çıkarma yapacağız. Hindistan şu anda çok hızlı büyüyen bir pazar. Sadece üretim olarak değil, satın alma ve talep anlamında da oldukça hızlı büyüyor. Biz de endüstride bu alanda bir aktivite yapma ile ilgili bir talep aldık. Haziran 2014’te ilk Heimtextil Fuarımızı organize edeceğiz. Bu fuara, Türkiye’den de milli bir katılım olacak. Hindistan pazarı yüzde 8 oranında büyüme kaydetti ve Türkiye için de önemli bir pazar. Ayrıca Hindistan’da gözle görünür bir şekilde inşaat ve ofis ve otel alanında gelişme ve inşaat devam ediyor. Bizim için önemli bir gelişme.” açıklamasını yaptı.

Dijital baskı teknolojisinin tekstil açısından önemine de vurgu yapan Schmidt; “Küçük miktarlarda üretim yapabilmek için üreticilere fırsatlar sunan bir teknoloji olduğu için dijital baskı olayını çok önemsiyoruz. Bununla birlikte internet kullanımında da çok ciddi çalışmalarımız var. Biliyorsunuz internet tüm dünya için çok önemli. Bizim hedefimiz şu anda interneti çok fazla kullanmayan perakendecileri bir mağazanın yanı sıra interneti de bir satış kanalı olarak nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgilendirmek. Bununla ilgili olarak seminerler ve eğitim veriyoruz. Çünkü gelecekte internetin perakendeciler için daha da önem arz edeceğini düşünüyoruz.” dedi.

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim kurulu Başkanı İbrahim Burkay toplantıda yaptığı konuşmasında; “2012 yılında dünya tekstil ihracatı 262 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Toplam dünya ev tekstili ihracatı ise 80 milyar dolar oldu. Türkiye 2012 yılında 8 milyar dolar tekstil ihracatı yaptı. 2013 yılı sonunda bu rakam 8,5 milyar dolar düzeyinde yeni bir rekor değere çıkacak. 2023 yılı için tekstil ihracat hedefimiz 20 milyar dolar. Ev tekstili sektöründe ise 10 milyar dolarlık ihracat hedefledik. Türkiye ev tekstili sektörü, 2013 yılının ilk 10 ayında Avrupa’daki en büyük 5 pazara ihracatını geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 16 artırmayı başarmıştır. AB ülkelerinin ev tekstili ithalatı yüzde 4 gibi sınırlı bir artış gösterirken, Türkiye bu pazardaki payını büyütmeye devam ediyor. Türkiye, 3 milyar dolar yıllık ihracat ile Avrupa’nın en büyük ev tekstili ihracatçısı konumunda. 2. sırada tekstil2Almanya ve 3. sırada İtalya yer alıyor. Dünya ev tekstili ihracatı son yıllarda değer olarak artış göstermekle birlikte, toplam dünya ticaretinden almış olduğu pay azalmaktadır. Bunun en önemli nedeni ise dünya ticaretine son yıllarda, uzay havacılık, tıp-eczacılık, iletişim-veri teknolojileri gibi daha süratli gelişen yeni sektörlerin girmiş olmasıdır.2013 yılı ilk 10 aylık döneme baktığımızda, Almanya’nın her zaman olduğu gibi yine ev tekstilinde ilk sıradaki ihracat ortağımız olduğunu görüyoruz. İlk 10 aylık dönemde 475 milyon dolar ihracat yaptığımız Almanya’ya yılsonunda 570 milyon dolar civarında ihracat gerçekleştirmiş olacağız. Almanya pazarı, Türkiye ev tekstili sektörü için bugün ihracat değeri bakımından en büyük pazar konumundadır. Ayrıca Türkiye, halen almanya pazarının en büyük 2. tedarikçisidir. Staretejik partnerimiz almanya’da %16 civarında son derece yüksek bir pazar payımız var. Her yıl frankfurtta düzenlenen dünyanın en büyük ev tekstili fuarında ülkemiz 180 firma ile başarıyla yer alıyor. utib olarak bu fuarda da Türkiye ev tekstili sektörünün en iyi şekilde lansmanını yapan trend alanları düzenliyoruz. Fuardaki ithalatçı firmalar trend alanımızı gezerek seçtikleri ürünlere göre firmalarımıza gidiyorlar.” açıklamasını yaptı.

Burkay; Hindistan pazarının önemine de değinerek; “Türkiye açısından Hindistan çok önemli bir pazar. Haziran 2014’te Türkiye olarak Hindistan pazarına da gireceğiz. Tekstil ihracatında en çok Almanya’ya ihracat yapıyoruz” dedi. Tekstilde Denizli’nin önemine vurgu yapan Burkay; “Denizli ev tekstilinde yüzde 18 artış gösterdi.. Denizli’deki birçok atıl tesis hayata geçirildi. Sektör olarak 140 binin üzerinde istihdam oluşturduk. Türkiye’nin dış ticaret açığına önemli katkı sağlayan sektörümüz tam anlamıyla istihdam deposu durumunda. Son üç ayda ise teksti sektöründen çok önemli veriler geliyor. Bu sevindirici bir gelişme. Ayrıca Rusya ve Frankfurt’ a yapılan atılımlar ihracatımıza önemli ölçüde katkı sağlayacak” açıklamasını yaptı.

Tekstil fuarlarına sayı olarak değil, kalite açısında katılımın önemli olduğuna vurgu yapan Tanrıverdi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Recep Tanrıverdi¸ “Almanya’daki Heimtextil Fuar’na Türkiye’den 160 firma katılıyor. 28 yıldır bu fuara katılan çok önemli Türk firmaları var. Biz oraya 28 yıldır kazanmaya gidiyoruz. Bir başka değimle biz 28 yıldır evlilik yapıyoruz. Orada Türk sektörü adına en saygın, en  üst düzeyde ağırlanıyoruz. Bize güven duyuyorlar. Artık yeni jenerasyon olan torunlar ile çalışmaya başladık.” dedi.

Türkiye’den yaklaşık 160 katılımcı firma Heimtextil’e çıkartma yapacak!

Tekstil sektöründe özellikle son yıllarda dünyanın önemli ülkelerinden biri olma yönünde ilerleyen Türkiye, Heimtextil fuarında da pazarının önemli oyuncularından biri olarak yer alacak. Her yıl ürünlerini dünyanın dört bir yanına ihraç eden Türk Ev Tekstili için tekstil3fuar, Türkiye’nin pazardaki önemi ve hâkimiyetini arttırmak açısından oldukça büyük önem taşıyor. Her yıl Türkiye’den çok sayıda firmaya ev sahipliği yapan Heimtextil’e, 2014 yılında Türkiye’den yaklaşık 160 firmanın katılıyor ve 2.500 profesyonel ziyaretçi de fuara gitmeye hazırlanıyor.

Yılın ilk sektör fuarı olan Heimtextil, 2014 yılında da 4 gün boyunca üreticileri, tasarımcıları, sektör profesyonelleri ve ziyaretçileri bir araya getiren uluslararası bir platform görevi görecek. Trend sunumları ve gelecek senelerdeki ev tekstili tasarımındaki gelişmelerin tartışılacağı seminer ve atölyelerin de katılımcı ve ziyaretçilerden büyük ilgi görmesi bekleniyor.

Geçtiğimiz yıl 62 ülkeden gelen 2.658 katılımcı firma, Heimtextil ziyaretçilerine yeni ürün ve farklı hizmetlerini sergiledi. Almanya’dan gelen ziyaretçiler de dahil olmak üzere toplam 128 ülkeden yaklaşık 66.000 ziyaretçiye ev sahipliği yaptı.  Amerika, Kanada, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri,  İngiltere, İrlanda, Orta Avrupa (Fransa, Benelüks ülkeleri, İsviçre), Doğu Avrupa (Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Romanya), Çin ve Tayvan’dan gelen ziyaretçilerin sayısında ciddi artış gözlemlendi. Almanya’dan sonra en fazla ziyaretçi Italya, Çin, Turkiye, İngiltere, Amerika, Fransa, İspanya, Rusya ve Polonya’dan geldi. Almanya dışından gelen ziyaretçiler toplam ziyaretçilerin %67’sini oluşturdu. Bu yıl da olduğu gibi her yıl büyük bir başarı yakalayan fuarın, 2014’te de büyük ilgi görmesi bekleniyor.

Heimtextil 2014’te neler olacak?

Heimtextil 2014 fuarına çok ciddi sayıda kayıt gerçekleşti. Sektörün önde gelen isimlerinin de aralarında olduğu pek çok firma fuarda yerini almış durumda. “Where next is now!” (Sıradakinin şimdi olduğu yer) sloganıyla ve yüksek kayıt oranlarıyla, bu yılki Heimtextil çıtasını daha da yükseltti. Messe Frankfurt Tekstil Fuarları Başkanı Olaf Schmidt; “Heimtextil yılın ilk günlerinde tekstil endüstrisini ateşlemeye devam edecek. Yüksek erken kayıt oranları ve özellikle önde gelen Avrupalı üreticilerin fuara tekrar katılması, dünya çapında sektör liderlerinin Heimtextil’in global cazibesine inandıklarını bir kez daha kanıtlıyor.” dedi.

‘New & Next’ alanı  taze tasarım fikirleri sunuyor;

Sektörde yenilere yönelik ‘New & Next’ platformu taze tasarım fikirleri için eşsiz bir kaynak olacak.  Bu alanda yer alacak firmalar arasında Crishome Tex, Sirftex (Portekiz), Colorkitchen, Lanui (Almanya) Devine Marquise (Belçika), Orgamint (Latvia) ve Slowcolor (Amerika) bulunuyor.

Tekstil baskılarının geleceği Heimtextil 2014’te Avrupa Dijital Tekstil Konferansı’da konuşulacak

Heimtextil ziyaretçileri ilk kez düzenlenecek Avrupa Dijital Tekstil Konferansı’nda en yeni teknolojiler, pazar fırsatları, kitlesel baskı ve sürdürülebilir üretim metotlarının uygulama alanları konularında bilgi edinecekler. Boş duvarları ve monoton zeminleri canlı bir eve dönüştüren dijital baskılar, daha önce sadece giyim sektöründe kullanılırken, ev tekstilinde son yıllarda gittikçe daha son örnekleri ile tekstil4fuarda sergilenecek.

“Webchance” e-ticaret forumu perakendecilere yol gösterecek

‘Webchance’ forumunda e-ticaret uzmanları, perakendecilere ve yeni e-ticaret oyuncularına yönelik “internette başarılı reklam ve satış”ı anlatacak. Perakendecilerin sanal dükkanlarını nasıl kurmaları gerektiği, yeni medyayı kullanarak işlerini nasıl büyütecekleri ve satışlarını nasıl arttıracaklarına dair örnekler verilecek forumda, işin hukuksal yönüne de değinilecek.

The Young Creations Award

Bu yıl ikinci kez öğrencilerin yaptıkları projelerini ödüllendirileceği, The Young Creations Award’ ın  bu seneki teması, “eskiyi daha iyiye çevirmek”, yani “daha iyiye dönüşüm” (upcycling) olacak. Günümüzde modadan iç mimariye oldukça popüler hale gelen bu kavram, giyim, ev tekstili, mobilya üretimi gibi alanlarda, daha çok kaynakları korumaya yönelik malzeme kullanımına yöneliyor. Heimtextil bu yarışmayla gençleri iç mekanlar için “daha iyiye dönüşümlü” ürünler tasarlamaya davet ediyor.

About img

Check Also

Milyarlık Pazara ‘Teknik’ Atak

LinkedinBu yıl ‘Futuretex İstanbul’ markası adı altında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından ...