ASTEKS / Sabri İlknur, Pazarlama ve Satış Md.
“2012 yılı firmamız açısından bir çok yönüyle olumlu bir yıl oldu diyebiliriz. Özellikle üretim yönüyle mevcut üretim hatlarımızın otomasyon çalışmaları ile revize edilmesi, gerekse yeni makine yapımı ile ek yeni hatlar oluşturulması, müşterilerimize daha rekabetçi bir hizmet sunmamıza olanak sağlamıştır. Yeni ürünler yönüyle Kompakt Sistem iplik üretiminde kullanılan GESA (Delikli Apron), Tülbent Apron ve Kompakt Manşonumuz TE-650 “65 shore” bir çok firmada memnuniyetle kullanılan ürünlerimiz arasına katıldı. Özellikle kompakt sistem ön manşon olarak kullanılan TE-650 65 sh manşon 600 bin adetlik satışla ilk sırada tercih edilen manşon olmuştur. GESA Delikli Kompakt apron ve Tülbent Apronda da müşterilerimizin yurtdışına bağımlılığı bu sayede ortadan kalkmış oldu.”
2013 YILINDA YENİ ÜRÜNLER
“2013 yılında da birinci önceliğimiz müşteri memnuniyetini sağlamak, rekabetçi fiyatlar-la, güvenilir ürünler sunmaktır. Müşterilerimizin gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilen yeni ürünlerimizi de 2013 yılında pazara sunmayı amaçlamaktayız. Bu kapsamda uzun süredir Ar-Ge çalışmaları devam eden ve zor çalışma şartlarında çok iyi sonuçlar alınan “Karbon Takviyeli Apron” da bulunmaktadır. Likra, Şantuk, Kısa Elyaf Akrilik vb zor çalışma sartlarında apron kullanım ömrünü uzatmakta ve kontrollü üretim olanağı sağlamaktadır. Yine Yüksek iğ adedine sahip uzun iplik makinelerde tercih edilen içi tırtırlı(baklava desenli) alt apronlarımız da 2013 itibariyle müşterilerimizin kullanımına sunulmaya başlamıştır.”
BİZ BU ÜLKENİN MARKASIYIZ
“Asteks 1970 yılında Türkiye’de kurulan ilk apronmanson üretici firmadır. Halen de bütün dünyada sayıları 20’yi geçmeyen firmalardan biridir. Yurt içinde konusunda yüzde 65 pazar payına sahip olup, yurt-dışında da 25 ülkeye ihracat yapan bir konuma gelmiştir. Şüphesiz bu günlere gelmede en büyük katkıyı sağlayan, ürünlerimizi tercih eden değerli müsterilerimizdir, onlara her zaman müteşekkiriz, iste bu nedenle 2013 teki sloganımızı da “BİZ BU ÜLKENİN MARKASIYIZ” olarak belirledik ve dostlarımızla da paylaşıyoruz. Gerçektende markalar ülkelerin en önemli değerleri, gelecek için çocuklarımız için onların devamlılığı ve varlığı çok önemli.”
***
ENTEMA / Genel Müdür Ömer Gökcan
Tekstil sektörü için 2013 yılı öngörüleriniz ve beklentileriniz nelerdir?
“2013 yılında da ülkemiz tekstil sektöründe nicelik ağırlıklı ürün üretimlerinin azalması sürerken, iş gücü ve enerji maliyetlerinin düşük olduğu ülkelerde ki doğal artısının süreceğini tahmin ediyoruz. Bunun yanında da kaliteli Türk Malı imajının dünya tekstil piyasalarında hızla yükseldiğini, özellikle ev tekstili ürünlerinde kendi markalarımızın katma değerleri yüksek kaliteleriyle hak ettiği fiyatla doğru ilerlediğini, ziya-ret ettiğimiz yurt dışı fuarlarda memnuniyetle gözlemliyoruz. Durumu bu bakışla incelediğimizde, 2013 yılında nicelikteki olası azalmanın olumsuz etkisini, nitelikli ürünlerin beraberinde getireceği artı değerlerle telafi edileceğini düşünüyorum. Geçmişte bazı devlet yöneticileri tarafından neredeyse bitecek gibi gösterilen Türk Tekstil sektörünün bu gün hala dimdik ayakta olusu da göstermektedir ki, ülkemiz bir tekstil ülkesidir ve tekstil Türkiye’de lokomotif sektörlerden biri olmaya devam edecektir.”
Sektörün daha verimli olabilmesi için düzenlenmesi veya yapılması gereken çalışmalar nelerdir?
“Bu konuda yapılabilecek çok şeyler olduğundan bir çırpıda bir şeyler söylemek kolay olmamakla beraber; Öncelikle geçmişte yapılan ve yapılamayanları sonuçları ile birlikte iyi inceleyerek, bu gün içinde bulunulan güncel sorunları doğru algılamak gerekir, ikinci adımda bu sorunların yakın, orta ve uzun vadedeki çözümlerini fikir birliği ile tespit edip, sonrasında da kararlılıkla uygulamaya koymak gerekir.”
Pazar payını artırmak için izlenilmesi gereken yol haritası hakkında görüşlerinizi alabilir miyim?
“Uluslararası anlamda markalaşma, patent, tescil vb. gibi konuların özendirilmesi için devletçe ciddi bir çalışma ve firmalarımıza ekonomik destek sağlanması gerekir. Zaten sonrasında yükseltilen marka arkasında ki kaliteyi, yüksek kalite de pazarda kendini satan markasını otomatik olarak destekleyip koruyacaktır. Bu şekilde bir yapılanma da, çok çalışıp az kazanmak yerine daha verimli ve karlı çalışma ile yatırımcı ve rekabetçi olma şansını artıracaktır.”
Sektör ve firma olarak 2012 yılını değerlendirir misiniz?
“ENTEMA olarak; içinde bulunduğumuz tekstil terbiye makineleri sektöründe 2012 yılı geçmişte ki durgun yıllara göre daha iyi yasandı diyebiliriz. Bunun yanında sürekli Ar-Ge çalışmalarımızla halı, döşemelik, battaniye, havlu gibi tekstilin farklı kollarında hizmet veren ürünlerimizi de 2012 itibarı ile uluslar arası patenlerini alarak, ülkemiz ve dünya tekstil sektörünün hizmetine sunmanın mutluluğunu yaşadık.”