Home / Teknik Tekstiller / Heyecan verici bir fuar: FESPA Eurasia 2013

Heyecan verici bir fuar: FESPA Eurasia 2013

Linkedin

İlk defa yapılacak olan FESPA Eurasia 2013 Fuarı öncesi FESPA Pazarlama Müdürü Lor­ranie Harrow, ARED Üyesi Samir Sadıkoğlu ile tekstil baskısı pazarındaki tecrübeleri ile Türkiye ve Avrasya bölgesi hakkındaki gö­rüşleri üzerine bir söyleşi yaptı.

samirÖncelikle, FESPA London2013 kapsamında verilen ve her ülkeden en iyi baskı üreticisinin seçildiği FESPA Hall of Fame 2013 Türkiye’nin en iyi baskı üreticisi unvanını kazanmış olmanızı kutlarım. Şahsınız ve işiniz ile ilgili olarak bu ödülün sizin için önemi nedir?

“FESPA Hall of Fame’de olmak büyük bir onur. Bu sektörde 15 yıldır çalışıyorum ve bu kadar prestijli bir ödül ile takdir edilmek kişi­sel ve profesyonel olarak gerçek anlamda bir tatmin sağlıyor. Sadece FESPA tarafın­dan değil işimizdeki teknik uzmanlığımızın ve yeteneklerimizin altını çizen benzer diğer inisiyatifler tarafından da takdir edilmek çok güzel. Firma olarak 2005’ten beri çeşit­li yarışmalara katıldık ve FESPA Ödülleri de olmak üzere bugüne kadar tekstil baskısı alanında 70’ten fazla ödül kazandık. Böy­lesine büyük ödüller ile elbette ETF de göz önüne çıkıyor. Aldığımız ödüllerin pazarda konumlanmamızda ve müşterilerimiz ile iliş­kilerimizi geliştirmede faydası oluyor. Müş­terilerimiz bize yeni fikirler ile geldiğinde ki bazıları neredeyse imkansız gözükebiliyor, bize güvenleri ve inançları oluyor. Çünkü bu ödüllendirmeler onlar için özel çözüm­ler geliştirebileceğimizi gösteriyor. Aynı zamanda sektör dernekleri ve kuruluşları tarafından yaptığımız işin takdir edildiğini gösteriyor. Her firma bunu söyleyemez.”

ETF Tekstil hakkında bize biraz daha bilgi verir misiniz? Hangi alanda uzmanlaşıyorsunuz?

odul“ETF Tekstil olarak aralarında Adidas, Ben Sherman, HellyHanson, Umbro ve en bü­yük müşterimiz Nike’ın da olduğu pek çok spor markasına tekstil grafik baskılı t-shirtler ve diğer tekstil ürünleri üretiyoruz. Bir müşteri mağazaları için yeni bir ürün is­tediğinde kıyafetlere yeni bir grafik tasa­rım koymak şu sıralar moda. Bu nedenle, pek çok tekstil markası için grafik baskı son derece önemli. Her altı ayda müşte­rilerimizi tesislerimize davet ederek düzen­lediğimiz açık toplantılarımız ile müşteri odaklı kalabiliyoruz. Geliştirdiğimiz yeni tekniklerin de anlatıldığı yarım gün teorik sunumdan ve müşterilerimizin kendilerinin çalışmalar yapabilecekleri yarım gün uy­gulamalı workshop çalışmasından oluşan bu açık toplantılarımız problemleri ve çö­zümleri müşterilerimiz ile yüzyüze konuşma fırsatı sunuyor. İşlerini büyütebilecek yeni fikirler, yeni bir teknik, mürekkep veya se­rigrafi baskı kadar basit olabiliyor.”

Türkiye / Avrasya tekstil pazarı nasıl bir pazar? Belirli büyüme alanları veya trendler var mı?

“Türkiye pazarı kesinlikle daha çeşitli hale geliyor. Geleneksel olarak daha çok Avru­pa ülkelerine üretim yaptı. Ama şimdilerde gittikçe daha çok işin ve pek çok fırsatın Rusya’dan, Ortadoğu ve Balkan ülkelerin­den geldiğini görüyoruz. Her bir bölgenin/ülkenin kültürü ve moda trendleri arasında dikkate değer farklılıklar var dolayısıyla bu bölgelere/ülkelere farklı ürünler sunmak gerekli. Örneğin Rusya ve Ortadoğu için parlak, göz alıcı baskılar üretirken Avrupa pazarı daha sade tasarımları tercih ediyor. Tekstil pazarının derinliği ve kapsamı açısın­dan, işimiz 3 ana konuya odaklanmış du­rumda. Sport-shirtleri için grafik tasarımlar üretmek işimizin en büyük parçasını oluş­turuyor. Ama aynı zamanda örneğin spor çoraplarında mikro masaj sağlayan işlevsel baskılar da üretiyoruz. Diğer odak noktamız moda endüstrisi. Şu anda İngiliz bir tasarım­cıyla Eylül 2013 Londra Moda Haftası kolek­siyonu üzerinde çalışıyoruz. Farklı pek çok teknik ile tanışmamızı sağlayan, etkileyici bir çalışma oldu bizim için. Moda trendleri sürekli değişiyor ve bu tekstil baskısı endüst­risini çalışılacak heyecan vericibir sektör haline getiriyor. Örneğin geçen sene neon renkler modaydı. Bu sene ise tek renk ve fo­toğraf baskılı kumaşlar görüyoruz.”

FESPA Eurasia 2013 hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Sizce fuarın yerel pazara kazandıracakları neler olacak?

“FESPA Eurasia 2013 sadece FESPA için de­ğil buradaki baskı sektörü için de heyecan verici yeni bir fuar olacak. Türkiye’deki da­nışmanlık komitesi üyesiyim ve bu fuarın bölgemiz için muhteşem bir açılış olması için uğraşıyoruz. Fuar pazarın tüm yönlerini kapsayacak ve FESPA 2013 Londra’ya git­me şansı olmamış olanlar kadar gitmiş olan ziyaretçiler için de gelip görülecek bir fuar olacak. En son ürün innovasyonlarının, yeni ürünlerin ve aynı zamanda eğitimsel içeriğin olduğu, kapılarının önünde bir FESPA fuarını görme imkanı olacak. FESPA Eurasia, FESPA Londra’dan sonraki en büyük fuar ve Avras­ya bölgesine taze bir hava getirecek. Şahsen ben fuarlarda eğitimsel içeriğin olması ge­rektiğini savunanlardanım ve FESPA ile ARED baskı üreticileri için eğitim içeriğinin gerçek hayattaki konulara yönelik olması için çalışı­yorlar. Şu an için baskı üreticileri için nelerin ilgi çekici olduğuna, hangi konularla karşı karşıya kaldıklarına, gelecek trendler ve zor­layıcı konulara bakıyoruz. Bu açıdan, bu gibi konuları daha etraflıca tartışabiliriz. Fuardaki eğitimsel içerik ziyaretçilere yeni iş fırsatları oluşturacak çözümler bulmaya yardımcı ola­cak. Türkiye, iplikten bitmiş tekstil ürünlerine kadar tekstil baskısı alanındaki büyük yatırı­mıyla baskı üreticileri için bir fırsatlar merkezi. EMSİAD Yönetim Kurulu üyesiyim ve dernek üyelerimizi, özellikle de Balkanlar, Ortadoğu ve Rusya gibi komşu bölgelerdeki üyelerimizi FESPA Eurasia’ya davet ediyoruz.

FESPA hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

“FESPA yetkilileri ile 10 yıl önce, sektörde daha yeniyken tanıştırıldım. FESPA bağlantıda olu­nacak en iyi camialardan biri. Teknik konular­dan, iş hayatı ve endüstri bilgisine kadar geniş bir alanda destek veriyorlar ve aynı zamanda iyi düşünülmüş ve konuyla alakalı eğitimsel içerik sağlıyorlar. Fuarda sektöre yararlı olaca­ğını düşündüğüm ve fuara gelen FESPA cami­asının günlük iş hayatlarında kullanabilecekle­ri bilgiler içeren teknik bir sunum yapacağım. FESPA Eurasia kesinlikle iyi bir fuar olacak; en­düstrinin ne gibi yeni gelişmeler sunacağını görmek üzere katılımcılar ve ziyaretçiler ile bir araya gelmeyi heyecanla bekliyorum.”

About editor

Check Also

Bridge of Weir, yaşam döngüsü analizini yayınladı

LinkedinVe dünyada bunu gerçekleştiren ilk otomotiv deri üreticisi olmayı başardı… Dünyanın en saygın lüks otomobil ...