Home / Genel / Dünya Devi Uniqlo, Türkiye’yi Üretim Üssü Olarak Seçti

Dünya Devi Uniqlo, Türkiye’yi Üretim Üssü Olarak Seçti

Linkedin

moda2Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin ev sahipliğinde, moda dünyasının devrim oluşturan liderlerini biraraya getiren 7. İstanbul Moda Konferansı, bir çok ülkeden çok sayıda temsilcinin katılımı ile başladı. 

TGSD Baskanı Cem Negrin, ihracatın arttırılması için faizlerin düşürülmesi gerektiğini söylerken konferansın en önemli konuklarından Japon devi Uniqlo Grup Başkan Yardımcısı Yoshihiro Kunii, dünyaya açılmak için Türkiye’de ofis açacaklarını ve Avrupa’daki ticareti Türkiye üzerinden geliştirmek istediklerini açıkladı.

Her yıl dünyaca ünlü markaların CEO ve Yönetim Kurulu Başkanlarını ağırlayan İstanbul Moda Konferansı bu yıl 7’inci kez düzenleniyor. Shangri-La Bosphorus’ta gerçekleşen konferansta dünya çapında önemli isimler, sektöre ayna tutacak yeni iş modellerini ve lüks markalaşmayı değerlendirdi.

7. İstanbul Moda Konferansı’nın açılışında konuşan TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Cem Negrin, kredi kartları limitinin azaltılmasıyla iç pazarın daraldığını belirterek ihracatın artması için Euro’nun 3 TL’nin altına inmesinin ihracatı zorlayacağını söyledi. Negrin, sözlerine şöyle devam etti: “Bu konferansla da hedefimiz yeni alım anlaşmaları yaparak sektörümüzü geliştirmek. İstanbul’u moda ve hazır giyim sektörünün çekim merkezi haline getirdik. Türkiye 18 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bunun yüzde 75’ini Euro bölgesine gerçekleştiriyoruz. Bu oran Avrupa’nın aldığı malın sadece yüzde 7’sine denk geliyor. Burada alacak çok yolumuz var.  İç pazardaki güven, vizelerin kaldırılması, açılan yeni AVM’ler, Türk markalarının gelişimi, 2013 yılındaki satışları 52 milyar TL’ye, organize perakendeyi de 34 milyar TL’ye çıkardı. Avrupa’ya son moda ürünleri, Uzakdoğu’dan çok daha hızlı üreterek, başarılı koleksiyonlarla sunuyoruz. İhracat yaptığımız ilk 10 ülke sırasıyla Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Irak, Danimarka, ABD ve Rusya. ABD’ye daha çok ihracat için önümüzün açılması lazım. Euro’nun 3 TL altına inmesi ihracata zor günler yaşatır. Faiz oranlarının düşmesini bekliyoruz.”

Uniqlo, Avrupa için üretimde Türkiye’yi seçti

Kunii: “Türkiye’ye saygı duyuyoruz. Uzun süreli gerçek ortaklık için burdayız.”

Her sezon farklı temalarla hazırladığı koleksiyonlarıyla ünlü Uniqlo Grup Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Yoshihiro Kunii, “Uniqlo’nun üretimi 1 milyar. Üretimin büyük bölümü deniz aşırı ülkede gerçekleştiyoruz. Ekim’de Türkiye’de ofis açacağız ve Avrupa’daki ileri buradan gerçekleştireceğiz. Hedefimiz üretim hacmimizi 5 katına çıkarmak.  2013’te 1 Milyar üretim ünitemiz vardı bunu 5 milyar üniteye çıkarmamız lazım. Hindistan, Çin, Güney Amerika, Asya’dan sonra Türkiye 5. üretim ofislerimizden biri olacak. Avrupa’daki ticaretimizi Türkiye’den geliştirmek istiyoruz. Türkiye’ye çok saygı duyuyoruz. Siz AB ve ABD’ye moda oluşturuyorsunuz. Sizden çok şey öğreniyoruz. Uzun süreli gerçek ortaklık için sizinle birlikte yüksek kaliteli moda oluşturmak istiyoruz.” diyerek önemli mesajlar verdi.

2020 yılında 50 Milyar USD Doları satış hedefi ve her yıl ortalama bin mağaza açmayı hedeflediklerini belirten Kunii, şu anda 16 ülkede, 1,427 mağazalarının 20 tanesinin Avrupa’da bulunduğunu söyledi. Uniqlo Group Başkan Yardımcısı: “ 7 markamız var. Uniglo ana markamız ve grubumuzun yüzde 30’unu oluşturuyor. Geçen yıl 14 milyar USB dolarlık iş yaptık ve yıllık ortalama yüzde 20 büyüyoruz. Dünya’daki 3. büyük şirketiz. 2020’de 50 milyar dolara ulaşma hedefimiz var. Yüksek teknolojili ürünler yapıyoruz. Bizim için kalite fiyattan daha önemli. Fiyatı düşürürsünüz ama kaliteyi asla.” şeklinde konuştu.

The Woolmark Company katkılarıyla, 7. İstanbul Moda Konferansı keynote konuşmacılarından Nicole Kidman, Cate Blanchette, moda1Amy Adams, Madonna, Anne Hathaway, Zoe Saldana, Beyonce, Diane Kruger, Kate Hudson and Rosie Huntington Whitely’i giydiren İtalyan Modacı Antonio Berardi de konuşmacılar arasındaydı.

Topshop, Topman, Miss Selfridge, Wallis, Dorothy Perkins, Burton Menswear London, BHS, Outfit, Evans, markalarını bünyesinde barındıran Arcadia Group COO’su David Shepherd,  ve lüks markalaşmada uzman PGDS Consulting Başkanı Piergiorgio Dal Santo gibi isimler deneyimlerini sunarken modanın değişen yüzüne dair paylaşımlarda bulundu.

Dünya pamuk pazarı ile ilgili bilgileri Cotton Council Türkiye Program Direktörü Marsha Powell, Finansal Güç, Risk İzleme ve Ticari Alacak Sigortalarını Coface Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi Belkis E.Alpergun anlattı.

Konferansın son gününde ise, FINATEX-Finlandiya Tekstil ve Hazır Giyim Sanayi Federasyonu Ceo’su Anna-Kaisa Auvinen, Finlandiya Türkiye arasındaki olası işbirliği olanaklarını katılımcılar ile bulabilecekleri özel görüşmelerle, Türkiye’de ofisi bulunan yaklaşık 37 alım grubu temsilcisi ile görüşecek.

About img

Check Also

Milyarlık Pazara ‘Teknik’ Atak

LinkedinBu yıl ‘Futuretex İstanbul’ markası adı altında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından ...