Home / Baskı / Analog ile dijital tekstil baskının amansız rekabeti

Analog ile dijital tekstil baskının amansız rekabeti

Linkedin
Şafak Aydoğan / Eurotechprinters

Analog ile Dijital ’in rekabeti on yıllardır, hız, maliyet ve üretim bilinirliliği sayesinde hep Analog baskı türlerinin lehine gerçekleşmiştir.

Asıl olan ve ilk olan baskı türü olan Analog baskı, bir çok sektörde bilinen baskı türlerinde mevcuttur. Örneğin, Serigrafi baskı, Flekso Baskı, Offset baskı, Rotasyon baskı tamamen Analog baskı türlerindendir. Analog baskı türlerinde bir kalıp ve şablon üzerine pozlanmış baskılara renk adedine göre pozlanarak baskı metrelerce yapılmaktadır.

Bu baskının en büyük avantajı artan metrajlarla, azalan kimyasal ve boyalarının maliyet düşüklüğü ile pazara en hızlı baskı hizmetleri en uygun fiyatlara verilmektedir. Dijital baskı, bilindiği üzere analog baskıdaki kalıp ve şablon mantığını yıkarak, gördüğünü bas mantığına sahiptir. Dijital baskı teknolojilerinden, tekstile en yakın teknoloji Inkjet Dijital Baskı teknolojisidir.

1990’ların sonlarına doğru, artan dijital baskı tutkusu tekstil sektörüne de sirayet etmiş, birçok öncü ülkede dijital baskı makinesini üretime başlayan ülkeler makinelerini tekstile uydurmaya çalışmışlar ve başarısız olmuşlardır. Çünkü hata tekstil sektörüne, başka sektörler için yapılan makinenin devşirilmesi ile bu işin olamayacağıdır. Bunun en acı örneklerini, bu işte şu an en bilinen marka olan Mimaki yaşamıştır. Birçok iç mekan baskı makinesini tekstile 1990’larda uyarlamış, çoğunda başarısız olmuş ama asla yılmamıştır. 1990’larda dijital baskının bir başka problemleri ise, mevcut teknolojinin hız olarak çok yavaş olması ve kimyasal sarflarının ve boyalarının inanılmaz pahalı olması idi. Bu sebeple 1998’ten itibaren bu makinelerin çoğu, Epson baskı kafası kullanan başta Mimaki, Roland, Mutoh, Stork, Aleph gibi makineler, analog baskının numunecisi olarak piyasaya sürülmüştü. Dijitale hep sıcak bakan tekstil sektörü de bu numune basan makineleri firmasına almıştı. Ama işte Dijital Tekstil’in önünü kapatan gerçekler de burada başlıyor. Aldıkları makinelerin kataloglarındaki hızların 4’te birini gören tekstil firmaları dijital makinelerden buz gibi soğumuştur. 2005’lerin ortalarına kadar da bu konu hep böyle gitmiş, analog tekstil baskının krallığında, dijital baskı bir yancı gibi kalmıştır. Ancak 2010’a geldiğimizde değişim rüzgarı patlamış, dijitalin artan teknolojisi artık yancı veya numuneci olmamakta, üretime hızla girmektedir.

Dijital tekstil baskı makineleri satan firmaların çoğu analog baskı makineleri veya kimyasalları satışı işinden bu işe girdiklerinden, dijital baskı işini halen öğrenme safhasındadır. Hatta birçok İtalyan makinenin gerçek servisi İtalya’dan gelmekte, tam zamanlı bütün parçaların bulunduğu bir servis, Türk üreticiler hariç, Türkiye’de bulunmamaktadır. İşte bu sebeple dijital baskı makinesi alırken dikkat edeceğiniz noktalar analog tekstil makinelerinden farklıdır. Bunların içinde en önemlileri: 1-Servisi ve yedek parça. 2-Referanslar (aynı ülkeden) ziyaret edilmeli. 3-Marka bağımlılığı değil, hizmet odaklı bakılmalıdır. Marka var, makinesi iyi servisi çok kötü, Marka var, makinesi kötü, servisi iyi.

Doğru seçim, satıcının söylediği değilsizing üretim yapıp gördüğünüzdür. Size satarken kulağınıza hoş gelenleri söyleyen, her türlü garantiyi veren, imza bile atan değil, makinesi durunca makinesini yatırmadan makinesini çalıştıran üretici veya distribütördür.X firma Y makinesi almış, ben de Y alıcam demek, sadece Pazar rekabeti oluşturur. Unutmayın, hiç bir rakibiniz aldığı makinede yaşadıklarını size ya da piyasaya, en son noktasına kadar duyurmaz.

Safak Aydoğan kimdir ?
1975 İstanbul doğumlu, İstanbul Üniv. Maliye ve Yeditepe Üniv. MBA Pazarlama yapmış, 18 senedir Dijital baskı sektöründe, 8 senedir Dijital baskı makinesi (eurotechprinters.com) üretiminde yer almakta, 7 senedir Dijital boya (stetjet.com) üretiminde yer almaktadır. Halen birçok inkjet dijital baskı seminerlerine katılmakta, online seminerler vermekte, birçok dijital baskı kafa üreticisi ile direkt ticaret yapmaktadır. Dijital baskı hakkında dünya gelişmesini takip edip, öğrenmekte ve paylaşmaktadır. Dijital tekstil baskısı hakkında bilinmeyen ve bilerek piyasaya yanlış verilen bilgilere karşı bilgilendiren blog sitesi kurmuştur. (stetjet.blogspot.com), Pazarlama bilgi paylaşımı içinde kendi adını taşıyan (www.safakaydogan.com) kurmuştur. BDijital baskı’nın geleceğine inanıyor, dijital baskının 2030 senesinden % 80 gibi paylarla analog baskının yerini almış olacağı fikrini, önde gelen dijital baskı teknolojisi üreticileri ile aynı görüşü paylaşıyor.

About editor

Check Also

Yüksek esneklik ve üretkenlik ile ölçme ve sarma – Jacob Müller’in yeni HW2’si

LinkedinKonfeksiyon adımı son ürünün yüksek kalitede sunumunu sağlamak için önemli bir süreç adımıdır. HW2 tipi ...