Home / Genel / Uğurteks küresel oyuncu

Uğurteks küresel oyuncu

Linkedin

Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nde 30.000 metrekarelik alana kurulu Uğurteks A.5. 100 yıllık deneyimiyle, Türkiye’nin önde gelen kumaş üreticilerinden birisi.

Uğurteks, trendlerin belirlenmesinde önemli etkiye sahip olan küresel pazarları yakından takip ediyor. Uğurteks Yönetim Kurulu Başkanı Natan Yakuppur, hedeflerinin kaliteli ürün yel­pazesini küresel pazarın dev oyuncularına sunmak olduğunun altını çizdi. Kumaş segmentinde sık, kullanışlı ve rahat tasarımların önde gelen üreticilerinden Uğurteks, 2014 ilkbahar/ Yaz Koleksiyonuyla 15-16 Ocak NewYork-Premier Vision Fair, 23-24 Ocak London-Textile Fair, 22-24 Ocak Fiere Gater Preview İtalya ve 5-7 Şubat Munich Fabric Start -Almanya fuarlarında kalite rüzgarı estirdi. Taze fikirleriyle  Ar-Ge  çalışmalarına yeni bir soluk kazandıran tasarımcıları Kenan Çilekar ve Dario ArduinPnin güçlü yorumuyla hazırlanan koleksiyon, dünya trendine uygun olarak polyester, viskon, pamuklu, keten, tencel karışımlı, lycralı ku­maşlardan oluşuyor. FREE TOUCHES; INNO-VATIVE TOUCHES; GENEROUS CONVERSION konu başlıklı konseptleriyle büyük ilgi gören koleksiyona; su itici, leke tutmayan bazda, serinliği içinde barındıran yazlık kumaşlar, sade sıklığı tamamlayan sportif desen ve çizgiler, bukleler hakim. Yönetim Kurulu Baş­kanı Natan Yakuppur karşılaştıkları ilgi karşısında çok memnun olduğunu, potansiyel müşterileriyle yakın ilişkiler kurulduğunu söy­ledi. istikrarlı ve başarılı bir grafik yakalandı­ğını da sözlerine ekleyen Yakuppur, sıradaki duraklarının 12-14 Şubat 2013 Premier Vision olduğunu ve interteks Shangai Fair’in de ön kayıt aşamasında olduğunu söyledi.

KALİTELİ VE ÇEVRECİ ÜRÜNLER
Çevre dostu üretimle, çevre ve insan sağ¬lığını koruyan adımlar atan Uğurteks, bir yıl içerisinde 17 milyon metre kumaş üretimi gerçekleştirdi. Yaklaşık üç yüz kişilik güçlü kadrosuyla yurtdışı pazarda Miroglio, Zara, Benetton, Mango, H&M, Mark&Spencer, Max&Mara, Anne Klein, Ann Taylor, Elie Tahari; yurt içi pazarda İpekyol, Koton, Abdullah Kiğılı, Altınyıldız, Defacto, LCW, Aydınlı gibi birçok ünlü markaya ürün tedariğinde bulunmakta. Her sezon; tasarım ve Ar-Ge çalışmalarıyla yeni temalar,  alternatif renk ve desenler hazırlanan koleksiyonlarıyla müşterilerinin yalnızca tedarikçisi değil, moda anlayışının bir par­çası da olmaya çalışan Uğurteks, başlattı­ğı kalite sürecini, onların son kullanıcıya sundukları kalite ile tamamlanıyor. “Müş­terilerimize fiyat baskısıyla değil, kalite ile yaklaşıyoruz” diyen Yakuppur, “Koleksi­yonlarımıza olan ilginin sürekli artıyor ol­ması hem bizi memnun etmekte hem de sürdürülebilir büyümeyi yakalamış oluşu­muzu bir kez daha kanıtlamaktadır” sek­linde konuştu.

Makine parkurunun büyük çoğunluğu Avrupalı markalardan oluşan iplik boya tesisi, dokuma birimi, boyama ve terbiye ünitesi bulunmakta.Tesiste iplik boya biriminin yanı sıra ,1280 iğ kapasiteli büküm makinası ile isletmeye elestanlı ve elestansız büküm yapılmakta. Aylık 50 ton üretim kapasiteli 60 adet dokuma tezgahı ve hazırlık hattı ve aylık yaklaşık 1.500.000 metre kapasiteli 3 hattın bulunduğu ku­maş boyama ve terbiye ünitesi sürekli ça­lışmakta. Sektördeki canlanmaya paralel olarak kapasite kullanım alanlarıyla sürek­li artış kaydediyor, işletmeden çıkan tüm ham kumaşlar, kalite kontrol süreçlerinden sonra boyahaneye sevk ediliyor. Boyaha­nede isleme alınan her bir parti ürün her işlemden sonra ara kalite kontrolüne tabi tutuluyor. Bunun yanı sıra, tüm işlemleri bi­ten kumaşlar, sevkiyata verilmeden önce %100 olarak mamul kalite kontrol noktala­rında son kontrolden geçiriliyor.

About editor

Check Also

Milyarlık Pazara ‘Teknik’ Atak

LinkedinBu yıl ‘Futuretex İstanbul’ markası adı altında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından ...