Home / Genel / SIGN İstanbul 2012, rekorlarla kapandı

SIGN İstanbul 2012, rekorlarla kapandı

Linkedin

Bu yıl 14.’sü gerçekleştirilen SIGN İstanbul 2012’ye ilk kez katılan firmalar ve sergilenen yeni teknolojiler arasında, özellikle “tekstil baskı grubu” belirgin şekilde öne çıktı.

Endüstriyel Reklam ve Açıkhava Reklamcılığı konusunda dünyanın sayılı fuar organizasyonlarından birisi olarak kabul edilen SIGN İstanbul, Türkiye’nin, bölgesinin en önemli ticaret üssü olduğunu bir kez daha kanıtladı. İFO Fuarcılık tarafından bu yıl 14.’sü gerçekleştirilen SIGN İstanbul 2012, elde ettiği kapanış rakamları ile Avrupa da dahil bölgesinin endüstriyel reklam alanındaki en büyük fuar organizasyonu olduğu bir kere daha ortaya koydu. 6-9 Aralık tarihleri arasında düzenlenen fuar; m2, katılımcı firma ve ziyaretçi sayıları bazında son 14 yılın rekorunu kırdı. 30 ülkeden 400 firma ve temsilciliğin stand açtığı SIGN İstanbul 2012, 4 gün boyunca 61 farklı ülkeden 21.579 profesyonel ziyaretçi ağırladı. Bunların 2.956’sı ise yurt dışından gelen ziyaretçiler oldu. Sona eren organizasyon hakkında açıklamalarda bulunan İFO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Zekeriya Aytemur, bir ihtisas fuarı olmasına karşılık, SIGN İstanbul 2012’deki ziyaretçi sayısının, nihai tüketiciye hitap eden fuarlara benzer yoğunlukta olduğunu vurgulayarak “Metrekare başına ortalama 2 kişi ağırladık. 61 ülkeden ziyaretçi geldi. Profesyonel ziyaretçi yoğunluğundan ve elde ettikleri ticari fırsatlardan çok memnun kalan katılımcı firmalar, henüz daha fuar bitmeden 28 Kasım – 01 Aralık 2013 tarihlerinde 15.’sini düzenleyeceğimiz SIGN İstanbul’a kayıtlarını yaptırdı. Bu, fuarcılıkta çok rastlanan bir durum değil. Ayrıca, pazarda üretici olmaya karar veren ve bu yönde yatırım yapan firmalar da, ilk kez SIGN İstanbul 2012’de ziyaretçileriyle buluştu.

Yurt dışı ziyaretçilerden gelen anket dönüşlerinde ise ortak görüş; bu alanda Avrupa’da düzenlenen diğer fuarlara gitmeye bile gerek olmadığı yönünde idi. Cumhuriyet’in 100. Yılında dünyanın sayılı ekonomilerinden birisi olmayı hedefleyen Türkiye’de, bu denli başarılı bir organizasyona imza atmış olmaktan gurur duyuyoruz” dedi. Her geçen yıl, bir öncekine göre büyüyerek kapılarını açan SIGN İstanbul, özellikle bu sene elde ettiği başarı ile dikkat çekti. Katılımcı firmaların, henüz fuar sona ermeden 2013 için yer ayırttığı fuardan, yerli ve yabancı ziyaretçiler de oldukça memnun ayrıldı. Artık kendisiyle yarışan bir organizasyon haline gelen SIGN İstanbul’un, milyarlarca dolarlık pazar büyüklüğüne sahip “endüstriyel
reklam” sektörünün büyümesine ciddi oranda katkıda bulunduğunu ifade eden İFO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Zekeriya Aytemur; “Aldığımız geri bildirimlere bakarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki fuar, hem katılımcılarının
hem de ziyaretçilerinin beklentisini fazlasıyla karşıladı. Yaptığımız ziyaretçi anketleri, özellikle yurt dışı ziyaretçilerimizin, SIGN İstanbul’dan sonra Avrupa’da başka bir fuara gitmeye gerek duymadıklarını ortaya koydu. Bu yıl, Yunanistan’dan da ciddi oranda ziyaret aldık. Ekonomik sıkıntı yaşayan Yunan işadamları, çıkış yolu olarak Avrupa’yı değil Türkiye’yi ve buradaki fuarları görüyor” dedi

About editor

Check Also

Milyarlık Pazara ‘Teknik’ Atak

LinkedinBu yıl ‘Futuretex İstanbul’ markası adı altında İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından ...