Home / Güncel / “Tekstilde Stratejik Hedefler ve Eylem Planları”

“Tekstilde Stratejik Hedefler ve Eylem Planları”

Linkedin

hedefBilindiği gibi, geçen ay İTO Tekstil Sektörü 2023 Strateji Belgesi Oluşturma Çalışması adı altında bir çalışma başlatılmıştı.

Bu çalışma ile TEMSAD üyesi KOBİ‘lere 10 başlık altında doldurulması istenen bir form gönderilmişti.

Amaç; KOBİ olan firmalarımız açısından “Durum Değerlendirme Raporu” oluşturmak ve çözüm yolları araştırılmasını sağlamaktı.  Bu formlardan yeterli olmasa da dönüşler oldu. Bu dönüşlerin değerlendirilmesi ve sektör temsilcilerinin görüşlerinin alınması amacıyla TEMSAD, İTO ve İstanbul Ticaret Üniversitesi işbirliği ile “Tekstil Sektörü 2023 Strateji Belgesi” konusunda bir bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Doğu Sanayi Sitesi, TEMSAD binasında organize edilen toplantıya, başta TEMSAD Başkanı Adil Nalbant olmak üzere, TEMSAD üyeleri İTO ve İstanbul Ticaret Üniversitesi’nden yetkililer katıldı. İTO ve İstanbul Ticaret Üniversitesinin “Tekstil Sektörü 2023 Strateji Belgesi”  adı altında yürüttüğü bu çalışma ile ülkemizin hem istihdam hem de ihracat açısından öncü sektörlerden birisi olan tekstil sektörünün, problemlerinin ve imkanlarının bütün boyutları ile ortaya konulması amaçlanıyor. Açılış konuşmasını TEMSAD Başkanı Adil Nalbant’ın yaptığı bilgilendirme toplantısında İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Osman Bayraktar, katılımcıların sektörle ilgili talep ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aldı. Aldığı bu bilgileri daha sonra bir rapor haline getirerek ilgili makamlarla paylaşacağını söyledi.

Toplantıya katılan TEMSAD üyelerinin ‘Stratejik hedefler ve eylem planları’ ile ilgili görüşleri şu şekilde özetlenebilir. “Tekstil makine sektörü özel bir sektördür. Böyle bir sektöre öncelikle sanayicilerimizin ve devletimizin sahip çıkması gerekiyor. Her firma, önce kendini analiz etmeli ve çalışmalarını değişen dünya piyasasına göre hazırlamalıdır. Maliyet hesabının iyi yapılması gerekiyor. Firmaların ayrılarak küçülmesi, sanayinin gelişmesini engellediği gibi fiyat istikrarını da etkiliyor. İnsanımızın öncelikle kendine güvenmesi ve yabancı hayranlığından vazgeçmesi sektörü olumlu yönde etkileyecektir. Finansman sorunu çözülmeden sektörün güçlenmesi çok zor olacaktır. Yetersiz sermayeden dolayı istenilen hedeflere ulaşılamıyor. “Made in Türkiye” markasıyla kendimizi tanıtmamız iyi olacak. Yerli malı tüketiciye destek verilmeli. Marka oluşturamıyoruz, Markalaşma ve yurtdışı tanıtım konusunda birlikte hareket edilmesi sektörün avantajına olacaktır. Nitelikli eleman sıkıntımız var ve devletin verdiği desteklerden bizler yeterince faydalanamıyoruz. Devletin meslek okullarına ağırlık vermesini istiyoruz. Eğitimcilerin sahaya inerek işletmecilerle işbirliği yapmasını istiyoruz. Hazırlanan rapor ve dosyaların sonuçları geri dönmüyor. Yurt dışı pazarlarına gittiğimizde, Ticari Ateşe’lerimizin sektörler hakkında yeterli araştırmalar yapmadığını görüyoruz.. Firmaların birleşerek ortak hareket etmesi gerekiyor. Katma değeri yüksek makineler üretmeliyiz. Tekstil Bakanlığının veya en azından bir Tekstil Müsteşarlığının  kurulması  gerektiğini düşünüyoruz.”

Bu çalışmanın sonuçları İTO tarafından hem kamuoyu, hem de ilgili kamu yöneticileriyle en üst düzeyde paylaşılacaktır. Bilindiği gibi, normal sınıflamada Tekstil Makineleri İTO meclisinde makine sektörü içinde yer almakta. Bu çalışmada, aynı zamanda İTO Meclis üyesi de olan TEMSAD  Başkan Adil Nalbant’ın talebi üzerine Tekstil Makineleri, tekstil sektörünün alt sektörü olarak projeye dahil edilmiştir.

About editor

Check Also

Kardem Tekstil moda devleri için Mimaki TS55-1800 ile üretim yapıyor

LinkedinDünyaca ünlü markalara konfeksiyon üretimi yapan Kardem Tekstil, dijital baskı avantajlarına Mimaki’nin fiyat/performans odaklı TS55-1800 ...