Home / Yazarlar / Yapılacaklar ve Yapılmayacaklar

Yapılacaklar ve Yapılmayacaklar

Linkedin
Prof. Dr. İsmail KAYA

İş ve pazarlama dünyasında yolunu ve hedefini  kaybetmeden amaca ulaşabilmek giderek zorlaşıyor. Artan iletişim ve etkileşim vasıtaları, genişleyen ilişki ağları, çeşitlenen işler ve görevler, hızla ve hiç beklenmedik zamanda ortaya çıkan baş döndüren gelişmeler, hayatın ve işlerin kontrolünü elden kaçırmaya sebep olabiliyor.
Zaman ve dikkat, yeni dünyada pazarlamacıların paylaşamadığı, kıyasıya yarıştıkları en önemli iki kaynak. Her ikisini de şuurlu bir şekilde yönetebilenler, anafora kapılan çoğunluğa baskın ve hâkim oluyorlar.
Günlük hayatı (zamanı) ve işleri (dikkati) planlar ve yönetirken bir yapılacaklar listesi ile çalışmak veya bir ajandaya uygun davranmak tavsiye ediliyor. Kişi, rolü ve pozisyonuna uygun olarak yapacaklarını madde madde yazıyor, biten işin üstü çiziliyor. Liste her gün yenileniyor. Deniyor ki, acaba bir de, gün be gün hiç değişmeyecek, hep göz önünde tutulacak bir “Yapılmayacaklar  Listesi”ne de ihtiyacımız yok mu? Şöyle bir listeye ne dersiniz? Birisiyle konuşur, ders dinlerken telefonla ilgilenilmeyecek. (Muhataba “Sen değil, ben ve telefondaki daha önemli” mesajı verilmeyecek.) Toplantılarda gündem dışında aynı anda başka bir işle meşgul olunmayacak, zihin ve dikkat dağıtılmayacak.
Hayatımıza hiçbir faydası, etkisi, katkısı olmayacak boş insanlar, boş konular hayatımızdan
çıkarılacak, onlar için boşa zaman ve dikkat harcanmayacak. Her an, her yerde, her iletişim kanalına ve her türlü bilgi kaynağına açık olunmayacak. (İş ortasında maillere, tweetlere, raporlara, hatırlatmalara bakılmayacak, kapatılacak.) Geçmişin geleceği, olanların olacakları dikte etmesine izin verilmeyecek. (Hatalar problem yapılmayacak, suçlu aranmayacak; olan olmuş bilinip, ders çıkarıp, olumluya çevrilecek.) Başarı beklenmeyecek. (Harekete geçilecek. Başarı gelmez, başarıya gidilir, denecek; başarı bir hedef değil, bir sonuç ve bir ödül olarak görülecek.)
İnsanların arkasından konuşulmayacak. (İşi değil, insanı konuşanlar dinlenmeyecek.)
İçinden “hayır” geçerken dışından “evet” denmeyecek. (Hatır için evet deyip, sıkıntısı çekilmeyecek. Hakiki dosttan ve yakınlardan gelen teklifler ayrıca ve müsbet değerlendirilecek.) Öyle öğrenmedik mi? Önce yasaklardan sakınmak, sonra emirlere yapışmak…

About img

Check Also

Pamuk ve Kriz Yönetimi

Linkedin Pamuğun teknik uygulamaları, kriz yönetimi senaryolarında uygulama buluyor. Son zamanlarda, Hindistan’ın en büyük petrol ...