Türkiye yıl sonuna kadar 20 milyon değerinde keten ipliği ithal edecek

Dünyanın en büyük keten iplik üreticisi Kingdom, Türkiye pazarına ağırlık vermek için araştırmalara başladı.

Filofibra Pazarlamanın organizasyonuyla Türkiye’ye gelen dünyanın en büyük keten iplik üreticisi Kingdom Holding, yeni yükselen değer olan keten ipliği ve keten hakkında aralarında H&M, Next, Gery Weber, Carrefour gibi markaların alım guruplarının bulunduğu toplantıda bilgi verdi. Türkiye’yi ilk kez ziyaret eden Kingdom Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve büyük hissedarı Mr. Ren, ketenin son yıllarda gördüğü ilgiden memnun olduklarını dile getirdi. Amerika’da keten kullanımının son on yılda yüzde 50 arttığını belirten Mr. Ren, doğala dönüş nedeniyle bu artışın tüm dünyada daha da yükseleceğinin altını çizdi. Mr. Ren; Türkiye pazarına ağırlık vermek için gerekli çalışmalara başladıklarını belirterek, yatırımların son dönemde Avrupa’dan Türkiye’ye kaydığına değindi. ‘Türkiye’de Karadeniz bölgesi keten bitkisinin yetiştirilmesi için uygun olabilir. Bu konuda çeşitli numune örnekleri alarak araştırmalara başlayacağız’ dedi .

Dünyanın en büyük keten iplik üreticisi unvanına sahip Kingdom, üretiminin yüzde 60’ını Avrupa ülkeleri ve Güney Kore pazarına ihraç ederken yüzde 40’ını ise iç pazara veriyor. 30’dan fazla patente sahip olan marka, 2004 yılından bu yana keten iplik konusunda Çin’in de bir numaralı ihracatçısı konumunda. Kingdom, yıllık 14.000 ton üretim kapasitesine sahip 2 fabrikasının yanında, Eylül ayında açmayı planladıkları 3. fabrikayla beraber kapasitenin 20.000 tonun üzerine çıkmasını hedefliyor. 2007 yılından bu yana Distribütörü olan Filofibra Pazarlama ile Türkiye pazarında olan marka, 2013 Ocak ayı itibariyle boyalı elyaf satışına da başlayacak. Kingdom’un en çok ihracat yaptığı ülkeler sıralaması ise; 1. İtalya, 2. Kore, 3. Portekiz ve 4. Türkiye olarak belirtiliyor. Filofibra Pazarlama Yönetim Kurulu Üyesi Ergin Turanlı, 2011 yılında Türkiye’ye ithalat miktarının 1.960 ton olduğunu, 2012 yılının ilk altı aylık verilerine dayanarak bu rakamın yıl sonuna kadar yüzde 30 artışla 2.500 tonu yani 20 milyon doları geçmesini beklediklerini belirtiyor. Turanlı, bu artışın sebebi ise; dış giyimin yanında Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de ev tekstili ürünlerinde keten kullanılmanın artmasına bağlanıyor. Türkiye keten tüketiminin yüzde 70’lik payı dış giyime yüzde 30’luk payı ise ev tekstiline gidiyor.

Filofibra Pazarlama Yönetim Kurulu Üyesi Ergin Turanlı; ‘Türkiye Keten iplik ihtiyacının %90’ını Çin’den karşılıyor. Bu oranın yüzde 60’ı ise Kingdom tarafından sağlanıyor. Keten, doğal olduğu için son yıllarda daha sık tercih edilir oldu. Su emme özelliği, antibakteriyel olması, hava geçirgenliği ve doğal rengi ile boyasız kullanım imkanı, ketenin son yıllarda yatak, havlu, çarşaf gibi ev tekstili ürünlerinde de tercih edilmesini sağladı.’ Turanlı, Avrupalıların hasta olduklarında kullanmak üzere evlerinde keten bir çarşaf bulundurduklarına ve ketenin dünyanın en eski elyafı olarak bilindiğine dikkat çekti. ‘Eski Mısır’da MÖ 3500 tarihlerinde, mumyalama işlemlerinde dahi keten kullanıldığı görülmüş. Günümüze kadar süregelen bu dayanıklılık ketenin ne kadar sağlıklı olduğunun bir başka göstergesi olabilir’ diye sözlerini noktaladı.

İnceleyin

ITMA 2019’da sunulan SSM inovasyonları

SSM, 20-26 Haziran 2019 tarihlerinde Barselona’da (İspanya) ITMA 2019’da ilk kez birkaç yeni ürün lansmanını ...