Home / Makaleler / Türk tekstil sektörünün 2013 öngörüleri pozitif – 2

Türk tekstil sektörünün 2013 öngörüleri pozitif – 2

Linkedin

ÖRNEK MAKİNE / Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dabanıyastı 

Tekstil sektörü için 2013 yılı öngörüleriniz ve beklentileriniz nelerdir?

“Halihazırda devam etmekte olan piyasalarda­ki krizin 2013 yılı içerisinde hafifleyerek sektöre bir canlılık getireceğini düşünüyorum. Bununla bir­likte Tekstil sektörüyle alakalı gelişmekte olan yeni pazarlara yapılacak yatırımların da yıl sonundan önce meyvelerini vereceğini düşünüyorum. Özellikle halı ve halı ipliği üretiminde ve tekstil makine sektöründe yapılacak yatırımlarda 2012 yılıyla kıyaslama yapacak olursak dünya gene­linde gözle görülür bir artış olacağı kesin gözü­küyor. Biz üreticiler de hem ülke bazında hem de Şirketler bazında bu yatırımlardan payımızı en efektif şekilde alacağız diye tahmin ediyorum.”

Sektörün daha verimli olabilmesi için düzenlenmesi veya yapılması gereken çalışmalar nelerdir?

“Devletler bazında yaklaşacak olursak piya­salardaki krizin asılması için hükümetlere ciddi görevler düşüyor. Her ne kadar ülkemiz ihracatında artış gözlense de dünya genelinde bir durgunluk olduğu aşikar. Üreticiler olarak iç pazarda elde ettiğimiz basanları, dış pazara da yansıtmak ve ülkemizi bir adım daha ileriye taşıyabilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Para politikaları, komşularımızla ilişkiler bunların tama­mı sektörün verimine doğrudan etki edebilen faktörler ve ister istemez isleri mali krizle birlikte daha da zorlayıcı bir noktaya taşıyor. Özellikle ihracatçı Birliklerine bu konularda büyük is düşü­yor. Basta teşvik ve destek mekanizması olmak üzere birçok konuda daha anlaşılır ve daha seri bir mekanizmaya ihtiyaç varmış gibi görünüyor. En basitinden her yerde dile getirdiğimiz devlet destekleri kapsamında günümüz teknolojisin­den çok uzak bir şekilde tamamen doküman­tasyona dayalı bir başvuru mekanizması isliyor. Bu gibi küçük etkenler bile işletmelerde işgücü bakımından zaman kayıplarına yol açıyor. Bun­lar gibi basit problemlere en kısa zamanda çö­züm getirilmesi gerekiyor. Bununla birlikte diğer gözlemlediğimiz bir konu ise yurtdışından gelen taleplerle ilgili gerek bankacılık gerekse Müste­şarlık kademesinde yeterli altyapımızın olmayışı. Çok basit ilerlemesi gereken bir durum birçok komik prosedür neticesinde içinden çıkılmaz bir hal alabiliyor. Basta Türk Eximbank olmak üzere özellikle yabancı müşterilerin kredilendirilmesinde çok yorucu bir prosedürler bütünü sunuluyor. Bu nedenle de çok zaman müşteriler, evrak vs isleriyle uğrasmaktansa diğer ülkelerdeki rakiplerimizle is yapmayı daha cazip buluyorlar. Bu konunun ciddiyetle ele alınıp, daha uygun şartlarda ve daha uygun prosedürler dahilinde isleyen efektif bir sisteme oturtulması kesinlikle gerekli. Ayrıca kendi tekstil üreticilerimizi ken­di tekstil makinecilerimizle bir araya getirecek çözümler sunmalıyız. Yatırımcılarımıza Türk Malı ürünler için daha cazip kredi ya da destek olanakları sunabilirsek, hali hazırda tekstil ürünlerin­de dünya genelinde birçok konuda belirleyici bir konumda olan ülkemizi de kendi içerisinde çok daha ileriye taşıyabiliriz. Bununla birlikte yabancı ürün popülaritesinin de önüne geç­miş oluruz. Geriye kalan problemler ise ülkemiz ve üreticilerimiz arasında kurulacak ilişkilerle en sağduyulu şekilde çözülür gibi görünüyor.”

Pazar payını artırmak için izlenilmesi gereken yol haritası hakkında görüşlerinizi alabilir miyim?

“Hem ülke bazında hem de üreticiler bazın­da bakacak olursak birinci öncelik sektördeki rakiplerimizi iyi tanımalıyız. Teknolojilerini ya da yeniliklerini yakından takip etmeliyiz ve bunlara karşılık kendi içimizde de gereken gelişimi sağ­layıp bunu piyasaya aktarmalıyız. Öte yandan uygun maliyetlerle, amacına uygun üretim ve tüketim yapmalıyız. Bununla birlikte tanıtım ve pazarlama faaliyetleri de önemli yer tutuyor. Ülke olarak yurtiçi ve yurtdışı fuarlara sanki ge­reken önemi vermiyormusuz gibi görünüyor. Şirket olarak öncelikli prensibimiz Ar-Ge ve Ta­nıtım faaliyetlerine gereken önemin verilmesi­ne dayanıyor. Çünkü herhangi bir pazardaki en basit fuarda bile tüketici ile doğrudan yüz yüze gelmektesiniz. Bu önemli bir faktör. Marka bilinirliği ve üretim faaliyetleri ile ilgili her türlü bil­giyi insanlara kolayca aktarabilirsiniz. Bununla birlikte fuar, seminer gibi etkinliklerin ardından ziyaretçi takibi de çok önemli. Dış pazara sevk ettiğiniz ürünlerin kalitesi ve özellikle makine üreticileri için satış sonrası servis faaliyetleri de önemli yer tutuyor. Müşteri memnuniyetini had safhada tutarak pazarda ilerleyebilirsiniz. Aksi takdirde kısa zamanda silinir gidersiniz. Bu noktaların tamamını olması gerektiği şekilde sağla­yabildiğiniz zaman zaten pazar payınız otomatikman artış gösteriyor kanaatindeyim.

 

Sektör ve firma olarak 2012 yılını değerlendirir misiniz?

 

“2012 yılı aslında çok değişik bir yıl oldu diyebilirim. Ekonomik kriz, Ortadoğu krizi, bunlara bağlı piyasa düzensizlikleri nedeniyle bir çok üreticimiz zor durumda kaldı. Ancak şirket bazında bakacak olursak 2012 yılı bulunduğumuz bölge ve sektör açısından bayağı hareketli geçti di­yebilirim. Yatırımcılarımızın bir çoğu hali hazırdaki yatırımlarını artırarak bu yılda sürdürdüler ve bu hareketlilik biz makine üreticilerine de pozitif yönde yansıdı. Dolayısıyla iç pazar ola­rak çok fazla sıkıntı çektiğimizi düşünmüyorum ancak dış pazar konusunda zaman zaman çok sıkıntıya düştüğümüz dönemler oldu. Özellikle Ortadoğu krizi neticesinde dünya piyasasında uygulanan yaptırımların sonucu olarak en faal olduğumuz pazarlardan birisi olan İran pazarında üretim neredeyse durdu diyebilirim. Bu biz ve bizim gibi bu pazarda etkinlik gösteren diğer isletmeler için çok yorucu bir dönem diyebili­rim. Bununla birlikte Hindistan ve Çin pazarında özellikle tekstil ürünleri üretiminde bir canlılık de­vam ediyor. Dolayısıyla faaliyetlerimizi bir süreli­ğine bu bölgelere kaydırmış durumdayız.”

 

Ayrıca ilave etmek istediğiniz konu varsa ekleyebilirsiniz.

 

“Böyle güzel bir söyleşi için bizlerle irtibata geçtiğiniz için sizlere öncelikle çok teşekkür ediyorum. Ayrıca bizlere vermiş olduğunuz destekten de memnuniyet duyduğumuzu be­lirtmek istiyorum. Hep birlikte birbirimize destek olarak ilerlememize devam edeceğimize inancım tam. IMG ailesi olarak başarılarınızın artarak devam edeceğinden de eminim.”

 

About editor

Check Also

Farkli özellikteki nonwoven malzemelerinin kritik bebek bezi bileşenlerinden biri olan üst yüzey tabakasinda değerlendirilmesi, bitmiş ürün performansı üzerine etkisinin incelenmesi ve karakterizasyonu

Linkedin The evaluation of nonwoven materials with different features on the top surface layer which ...