Home / Teknik Tekstiller / Tekstil terbiyesinde çevre duyarlılığının bayraktarı Monforts

Tekstil terbiyesinde çevre duyarlılığının bayraktarı Monforts

Linkedin

Tekstil terbiyesinde dünya Pazar lideri, A. Monforts Textilmaschinen GmbH & Co. KG, ITMA Barcelona’dan memnun ayrıldı. Türk pazarında 450’nin üzerinde aktif olarak çalışan makinesi bulunan Monforts, Türk pazarındaki payını sürekli bir şekilde artırmaya devam ediyor. Enerji verimliliği ve kaliteli kumaş üretiminde her zaman yeni çözümler sunan Monforts, piyasaya enerji tüketimine ve çevre duyarlılığına dost makineler sunarak kendisini her zaman rakiplerinden bir adım önde tutmak istiyor. Monforts ısı geri kazanım modülünü, tüm makinelerinde bir standart olarak sunan ilk firma olmanın gururunu yaşıyor. A. Monforts Textilmaschinen GmbH & Co. KG Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Klaus A. Heinrichs, ITMA, Monforts’un Türk pazarındaki konumu, 2012 beklentileri ve sürdürülebilir üretim konusunda Tekstil & Teknik Dergisi’ne özel değerlendirmelerde bulundu.
Röportajın tam metni aşağıda:
ITMA Fuarını Monforts için kısaca değerlendirebilir misiniz?

Barcelona’da düzenlenen son ITMA fuarı umduğumuzdan da iyi geçti. 2007 yılında Münih’te düzenlenen ITMA’da çok başarılı bir fuar dönemi geçirmiştik, fakat son düzenlenen ITMA’da standımıza gelen ziyaretçi sayısı bununda üzerinde oldu. Sonuç olarak standımıza uğrayan ziyaretçi sayısı geçtiğimiz ITMA fuarına göre %20 fazla oldu ki bunların içinde Türk ziyaretçilerde yüksek bir orana sahip. Bununla birlikte oldukça fazla sayıda talep topladık ve müşterilerimizle
fiyat konusunda mutabakata varmaya çalışıyoruz. Genel olarak değerlendirdiğimizde Barcelona’daki son ITMA fuarı
en başarılı ITMA fuarımız oldu diyebiliriz.
Monforts’un 2012’den beklentileri nelerdir?
2012’de istikrarlı bir piyasa bekliyoruz. Aslında bazı rakamlarda bir gerileme olacağına dair bazı söylentiler var ama bu Monforts’un aktif olduğu terbiye makineleri sektörü için öngörülmüyor. Dolayısıyla 2012’nin 2011 ile aynı seviyede
olacağını umuyor ve planlıyoruz.

Monforts’un Türk pazarındaki konumunu değerlendirebilir misiniz?
Monforts Türk pazarında çok güçlü bir konuma sahip. Bu başarı bizim Türk müşterilerimizle uzun yıllardır süregelen sıkı ilişkilerimizden geliyor. Türk pazarında aktif olarak çalışan 450’den fazla makinemiz var. Genel olarak Türk pazarının bizim için dünya genelinde en önemli pazarlardan biri olduğunu söyleyebilirim. Buna bağlı olarak Türk pazarındaki payımızı sürekli olarak artırmaya devam ediyoruz. Monforts enerji verimliliğine ve kaliteli kumaşların üretimine yönelik yeni çözümler sunuyor. Bizler piyasaya daha düşük enerji sarfiyatına ve çevresel duyarlılığa sahip yüksek teknoloji
ürünü makineler sunarak kendimizi rakiplerimizden her daim ayırmak istiyoruz. Firmalar için, son ITMA fuarının ana teması da olan, sürdürülebilirlik konusunun önemi son yıllarda artmaya başladı.
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir yenilikçilik noktasında Monforts’un konumu nedir?
Monforts, Alman Makine Üreticileri ile birlikte Blue Competence Birliğinin bir üyesidir ve bununla birlikte, Monforts, ramözler, hotflueler ve kurutucular gibi ısıl işlem makinelerinin, kumaşın kurutulması prosesinde çok fazla enerji sarf ettiğini her daim göz önünde bulundurarak uzun yıllardır çevre duyarlılığına bayraktarlık etmektedir. Piyasaya daha
az enerji sarf eden bir kurutucu sunabilmek de sürdürülebilirliğe ve çevre duyarlılığına bir katkıdır ve ısı geri kazanım modüleri de bunun bir parçasıdır. Monforts terbiye alanında ısı geri kazanım modülünü tüm makinelerinde bir standart olarak sunan ilk üretici olmuştur. Bundan yaklaşık 10 yıl önce, Türk tekstil piyasası da dâhil olmak üzere, müşteriler ısı geri kazanım modüllerine fazla ilgi göstermiyorlardı. Bir ısı geri kazanım modülü tekstil üretmediğinden, müşteriler o zamanlar “bu artının kendilerine bir faydasının olmadığını” söylerlerdi. Lakin günümüzde yükselen enerji giderleriyle birlikte, durum tamamen değişti. Günümüzde, tekstil üreticilerinin büyük bir çoğunluğu ki bu üreticilere Türklerde dahil, pazarda mevcut olan en modern makineleri tercih ediyorlar. Buna bağlı olarak bizim şirketimiz Monforts’un müşterileri de tipik terbiye makinelerine kıyasla yüksek teknoloji ürünü makineleri daha çok tercih etmektedirler ve bizim ileri teknoloji makinelerimizde başta da belirttiğim gibi bir standart olarak ısı geri kazanım modülleri ile donatılmıştır. Otomatik temizleme sistemine sahip, Eco-Booster olarak adlandırdığımız yeni ısı geri kazanım modülümüzü ITMA’da sergiledik. Bu modül müşteriler için çok daha fazla avantaj sağlıyor ve konvansiyonel sisteme kıyasla %30’a varan enerji tasarrufuna yol açıyor. Ben, çevre duyarlılığı ve sürdürülebilirlik konusunun artık sadece Almanya’da değil, dünya çapında kabul görmeye başladığını düşünüyorum. Artık sürdürebilirlik ve çevre duyarlılığı, konuyu çok hızlı özümseyen Türkiye’nin yanında, bu konunun halen ciddi bir sorun olmaya devam ettiği Hindistan, Pakistan ve Bangladeş gibi diğer yabancı pazarlarda da önem kazanmaya başladı.
Monforts iş modelinde öne çıkan benzersiz noktalardan kısaca bahsedebilir misiniz?
Monforts iş modelinde benzersiz olan şey, bizim sadece makine satmakla kalmayıp, aynı zamanda yetkinlik ve teknolojik tavsiye satmamız ve nitelikli servis hizmeti sunmamızdır. Yüksek üretim değerleri sağlayan yüksek teknoloji ürünü bir makineyi satmak önemli bir şeydir ki bu noktada bölgemizde tüm makine üreticilerinin en önünde yer almaktayız, fakat Monforts aynı zamanda terbiyede ve özellikle boyama ve çektirmede, müşterilerine teknolojik yetkinlik ve know-how da sağlamaktadır. Müşteriye sadece bir makineyi satıp, onun en iyi terbiye sonucu elde etmesinde yalnız bırakılması, diğer makine üreticilerinin en sık yaptığı yanlışlardandır. Günümüzde teknolojik zekâ ile de tasarruf sağlamak mümkündür. Bir makineyi en ekonomik modda kullanmayı bilmeyen biri için bile – burada aynı zamanda boyama proseslerinde kimyasalların, suyun ve tuzun kullanımından da söz ediyorum vermiş olduğumuz bu teknolojik bilinç sayesinde, oldukça yüksek miktarda tasarruf etmek mümkündür. Bununla birlikte Monforts ayrıca teknik tekstiller pazarına da girmektedir ve müşterilerine teknik tekstiller alanında en büyük kazançları nasıl sağlayacakları yönünde tavsiyeler vermektedir. Dolayısıyla, müşterilerimiz yüksek katma değerli teknik tekstiller üretmektedir. Bu noktada Monforts, müşterilerine sonuna kadar tam destek veren benzersiz bir partnerdir. Ben tipik tekstil terbiyesinin Uzak Doğu pazarlarına kaydığını ve Türkiye’de tekstil üretimine yönelik bilincin ve know-how’un arttığını düşünüyorum.
Türk pazarına iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Monforts’da bulunduğum 20 yılı aşkın sürede keşfettiğim gerçek tekstil endüstrisinin çoğu zaman yeniliklere karşı biraz isteksiz olduğu ve açık fikirli olmadığıdır. E-Control Prosesi gibi tüm buluşlarımızda, buluşun müşterilerimiz tarafından kabul görüp pazara girmesi arasında makul bir zaman geçti. Örneğin ITMA’da, bazı durumlarda fulard ihtiyacını ortadan kaldırarak tekstil apresinde yeni efektler elde edebileceğiniz, yeni Eco-Applicator’u sunduk. Benim fikrime göre Avrupa’da tekstil terbiyesi konusunda en iyi bilgiye sahip olan Türk müşterilerine, sadece showroom’umuza gelmeye ve yeni Eco-Applicator ile kumaş denemeleri yapmalarını önerebilirim. Sonuçta Türk tekstil üreticileri, bu yeni makina ve prosesin kendilerine daha fazla para tasarrufu yaptırdığı ve daha güzel sonuçlar verdiği noktasında ikna olacaklar. Benim Türk üreticisine son sözüm, aynı zamanda müşterinin bakış açısından da “yenilikçi olun”. Bir tekstil makinesi üreticisi olarak biz yenilikçiyiz ve her zaman yenilikçi teknolojiyi sunuyoruz.

About img

Check Also

Bridge of Weir, yaşam döngüsü analizini yayınladı

LinkedinVe dünyada bunu gerçekleştiren ilk otomotiv deri üreticisi olmayı başardı… Dünyanın en saygın lüks otomobil ...