İplikte tartışma büyüyor

Çorap sanayicileri ile iplikçiler arasında yapılan ürün alışverişinde ‘net-brüt’ tartışması giderek büyüyor. Çorap Sanayicileri Derneği brüt mal satmakta ısrar eden iplikçilere savaş açtı. Üyelerini iplikçilerden sadece net ürün alma konusunda uyaran dernek, iplik alımlarına bir standart getirmeye çalışıyor.
Çorap Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, “İplikçiler, ‘müşteri böyle istiyor’ diyor ama dünya da böyle bir mantık yok. Ham maddeciler net-brüt arasındaki farkı maliyete eklesin ama bize net  satsın. Bilançomuzda net-brüt olarak farklı hesaplar görüp kafamızın karışmasını istemiyoruz” diye konuştu. Öz türk, 2 Nisan’dan itibaren net alma konusunda üyeleri uyarmaya başladıklarını açıklayarak, “Çorapçılar olarak hayır demeyi öğrenemedik. Karşıyı mutlu etmeye çalışıyoruz. Ancak bundan böyle hakkımızı arayacağız.

Dik durursak önemli sonuçlar alabiliriz” dedi. İşbirliği ile stok maliyetleri düştü Türkiye’deki çorapçıların en önemli avantajının çok hızlı bir şekilde üretim yapmaları olduğunu kaydeden Öztürk, bunda en büyük sıkıntının ham maddeye  ulaşım olduğunu ifade etti. İplik fabrikalarının ipliği en aşağı 2 haftada teslim ettiğini aktaran Öztürk, “Birçok firma bu sorunun önüne geçmek için yüksek stoklarla çalışmaya başladı. Ancak bu da maliyetleri önemli ölçüde artırdı. Bu sorunu da çorapçılar olarak birbirimizle dayanışarak aştık. Makine parkurunda makine kapasite kullanımını ve ham madde stoklarımızı birbirimize açtık. Eskiden her firmanın depolarında 1.5 aylık iplik stoku bulunurken bunu 10 güne kadar çektik” diye konuştu.

“BİZİ PARMAKLARINDA OYNATIYORLAR” 

Örme Sanayicileri Derneği (ÖRSAD) Başkanı Fikri Kurt ise net alım konusunda karamsar. “Ne kadar çağrı yapılırsa yapılsın, KOBİ’ler büyük iplik fabrikalarının eline bakıyor. Onlar da piyasayı istediği gibi yönlendiriyor” diyen Kurt, bu konuda TOBB’u daha kararlı davranmaya davet etti. İstanbul Sanayi Odası’nda 3 yıl boyunca bu konu hakkında çalıştıklarını bildiren Kurt, 17 sektör komitesinin ortak kararıyla iplik fabrikalarının nete geçmesinin  kararlaştırıldığını ancak bunun gerçekleşmediğini söyledi. Bu karar sonrasında birkaç duyarlı fabrikanın satışlarını nete çevirdiğini aktaran Kurt, “Ancak çoğunluk buna uymadı. Bu yüzden o firmalar da tekrar brüt mal satmaya başladı. Bizi parmaklarında oynatıyorlar” dedi.

Kurt, iplik sanayicilerine yönelik çok ciddi bir iddiayı da şöyle paylaşıyor: “Son zamanlarda kârları eriyen iplik firmaları ambalajları ağırlaştırarak haksız kazanç elde ediyorlar. Brüt malda eskiden yüzde 4-5 fire varken, bugün bu yüzde 8-9’a çıktı. Naylonu, kartonu bize iplik diye satıyorlar. Ayrıca gelen ipliklerdeki nem oranının yüksekliği de bizim için zarar. KOBİ’ler olarak bizim
buna karşı yapacak bir şeyimiz yok.”

İnceleyin

Schneider Electric’in İnovasyon Tır’ı Sanayide Dönüşüm için Tekirdağ’daydı

Enerji yönetimi ve otomasyonun dijital dönüşümünde dünya çapında uzman olan Schneider Electric, İnovasyon Yolda ekinlikleri ...