Home / Güncel / İPEKER İpek Üretimine Geri Döndü

İPEKER İpek Üretimine Geri Döndü

Linkedin

81 yıllık geçmişiyle Cumhuriyet’in en eski firmalarında İpeker, uzun bir aradan sonra ipek üretimine geri döndü. Firma, bin yıllık geleneksel ipeğe, seri dijital baskı yaparak büyüyecek. Ayrıca İpeker, bu proje ile ekolojik kumaşa, ekolojik baskı yaparak Türkiye’de bir ilke imza atmayı planlıyor. İpeker Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, ekolojik kumaşın entegre üretimini yapan tek firma olduklarını belirterek, ekolojik kumaşla ekolojik baskıyı birleştirmeyi planladıklarını söyledi. İpek tekstüre tesisinin 1980’lerde Brezilya’ya satılmasının ardından ipekli kumaş yerine cupro üretimine başladıklarını anlatan İpeker, bu üretimin iplik tedariğinde de Türkiye’de tek yetkili firma olduklarını belirtti. 30 senenin ardından tekrar ipek üretmek için harekete

geçtiklerini dile getiren İpeker, “Şu anda yeniden ipekli kumaşları ürün gamımıza katmış bulunuyoruz. Bir de geri dönüşümlü kumaş üretmeye başladık. Bunun üzerine boya ve baskı yapıyoruz. İpek karışımlı bazı dokumaları da kendimiz üretiyoruz” ifadesini kullandı. İpeker Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, çalışmaları hakkında sorularımızı cevaplandırdı.
Bilindiği gibi ülkemizin en eski tekstil kuruluşlarından bir tanesisiniz. İpek üretimi alanında yapmış olduğunuz yatırımlardan bahseder misiniz?
“1930 yılında kurulan firmamız Cumhuriyetin ilk entegre tesislerinden olup, ipek üretiminde de zamanının Avrupada’ki ilk sayılı entegre ipek tesislerindendir. İlerleyen zaman içinde İpeker de ürün gamını stratejik olarak ele almış ve 1980’lerden sonra filatür tesisinin Brezilya’ya satılmasıyla farklı alanlara ağırlık vermiştir. İpek üretimine ara verilmesinin ardından firmamız ipeksi silk touch kumaşlara ağırlık vermiş ve özellikle fibrile bakır ipeği CUPRO üretimi ile bir ilke imza atmıştır. Cupro’nun yanı sıra firmamız floş, viskon, pamuk, keten, polyamid, kontinü inceltmeli polyester, yünlü, ipekli ve lycra karışım kumaş

kumaşlara ağırlık vermiştir. Günümüzde bu kompozisyonlardaki kumaşlara yenilikçi boya, baskı ve aprelerin uygulanmasıyla oluşan kendi koleksiyonlarımızla dünya çapında modaya hizmet edilmektedir. Son dönemde %100 ipek ve karışımlarına tekrar ağırlık verilmesi ile beraber ipek tekrar ana ürün gurubumuza girmiştir. Özellikle inj-jet baskı yatırımlarıyla ipekli kumaşların bu teknikte basılarak koleksiyonlarımızda ağırlık kazanması planlanmaktadır.”
Tekstil sektörü her geçen gün yeniliklerle buluşuyor. Giyim trendleri de değişmeye başladı. Tercih edilebilir ürünler ve yenilikler konusunda çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
“Modanın değişim süreci tekstil sektörünü de yakından etkilemekte ki, firmaların geleceği de bu değişime ne kadar ayak uydurabilecekleriyle yakından ilişkili. Giyim trendleri özellikle genç müşterilerde büyük bir değişim içerisinde, artık gençler modayı daha ucuza H&M, Zara gibi firmalardan takip ediyorlar. 1000$’lık İtalyan markanın ürününü bir ay içerisinde daha hava olarak daha ucuza satın alabiliyorsunuz. Bu durum firmaları çok hızlı hareket etmek durumunda bırakıyor. Artık sıralama önce sürat ve sonrada iyi fiyat olarak değişiyor. Bunun sonucunda her ay sık alışveriş yapan bir gençlik doğdu ki maalesef katma değerli ürünün farkını anlayamıyorlar. Son zamanlarda yeni trend olarak ekolojik ürünlerdeki algılama arttı ki buda bizi memnun ediyor, çünkü İpeker ekolojik ve geri dönüşümlü ürünlere uzun zamandır gamında yer veriyor. Gelecek dönemde de bu kategorilerdeki ürün sayımızı arttırmayı hedefliyoruz.

Bildiğiniz gibi sektörde sizinle aynı alanda faaliyet gösteren değişik firmalar ve ürünler mevcut. Sizi farklı kılan nedir?
Piyasaya sunmuş olduğunuz ürünlerin kalite ve kullanım açısından diğer ürünlerle bir karşılaştırmasını yapar mısınız? Kullanıcıların ürünlerinizi tercih sebebi nelerdir?
“Aynı alanda faliyet gösteriyormuş gibi görünse de aslında İpeker’in iş konsepti benzer işi yapan firmalardan çok farklı. İpeker kendi dokumasını farklı baskı ve boya teknikleriyle buluşturarak ortaya farklı koleksiyonlar çıkarmakta ve bunu çok geniş bir yelpaze içinde pazarlamaktadır. 70’ in üzerindeki aktif kumaş (alt bez), sayısız farklı teknikte uygulamayla hayat bulup Armani’den H&M’e kadar olan farklı guruplarla buluşmaktadır. Bu iş konsepti sürati, farklı ürün kategorilerini ve maliyetlendirmeyi bir arada yürütmeyi gerektirir ki bunu iş konsepti olarak yönetmek bizim işimizi benzerlerinden farklı kılar. Ayrıca 80 senenin kazandırmış olduğu kurumsal yapı; her daim innovasyon, servis, kalite oluşturabilen know -how sahibi çalışanlarımız firmamızı farklılaştırmaktadır. Müşterilerimizin birçoğu çok uzun senelerdir bizimle çalışmaktadırlar ki, bu da öncelikle hizmet ve kaliteden memnuniyetlerinden kaynaklanmaktadır. İpeker çalışanıyla ve müşterisiyle büyük bir ailedir.”

İpeker’in gelecekteki projelerinden bahseder misiniz?
“Gelecekte ekolojik ve geri dönüşümlü ürünlerin önemi devam edecek olup yatırımlarımızda bunu destekleyecek şekilde olacaktır. Baskı ve boya alanında bazı farklı teknikler üzerinde çalışmaktayız ki, bunların paralelinde yatırımlar söz konusu olacaktır. Önümüzdeki yıllarda fast fashion alanında daha geniş bir pazara hitap etmeyi planlıyor ve bunun gereksinimlerinden olan doğru designerları bünyemize katmış bulunuyoruz. Katma değerli ürünlere verdiğimiz ağırlık gelecekte de devam edecektir. Daha önce belirttiğim gibi ipek gurubundaki genişleme de buna paraleldir.”

Firmanızın önündeki ideal ve yeni pazarlar nerelerdir? Nasıl bir pazarlama stratejisi uyguluyorsunuz?
“Firmamız fast fashion tabir ettiğimiz pazarlara yönelik yapılanma içerisindedir. Bu pazarlara yönelik aktif pazarlama ağı yapılandırılmakta ve bunun alt servisini verecek birimlerde bu amaç doğrultusunda oluşturulmaktadır.”
Globelleşen dünyada Türk tekstilinin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
“Globalleşen dünyada Türk tekstilinin yerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Eğer sanayiciyi destekleyici doğru devlet politikaları uygulanırsa 2023 hedefleri doğrultusunda Türk tekstilinin büyük çıkış sağlayabileceğine inanıyorum. Bugün Türkiye kadar doğru coğrafi konumda, tekstilin birçok kolunu ve konfeksiyonu bir arada barındıran yakınlarımızda bir ülke bulunmamaktadır. Eğer dezavantajlarımızı batılı ülkelere hızlı servis verebilme yönünde avantaja çevirebilir ve maliyetlerimizi düşürecek devlet politikaları uygulanabilirse tekstil Türkiye’nin geleceğinde her zaman var olacaktır.

 

About editor

Check Also

Kardem Tekstil moda devleri için Mimaki TS55-1800 ile üretim yapıyor

LinkedinDünyaca ünlü markalara konfeksiyon üretimi yapan Kardem Tekstil, dijital baskı avantajlarına Mimaki’nin fiyat/performans odaklı TS55-1800 ...