Home / Dokuma / FESPA Eurasia Avrasya Bölgesi’nin yeni fuar standardını belirledi

FESPA Eurasia Avrasya Bölgesi’nin yeni fuar standardını belirledi

Linkedin

fespaİstanbul’da ilk defa 3-5 Ekim 2013 tarihle­rinde yapılan FESPA Eurasia Türkiye’deki geniş format baskı ve endüstriyel reklam fuarları için yeni standart oldu.

İlk defa yapılan fuara dünya çapında 98 farklı ül­keden yaklaşık 7000 uluslararası, üst düzey karar verici konumdaki ziyaretçi geldi. FES­PA Eurasia’ya ziyaretçilerin, %26’sı Türkiye dı­şından, özellikle Bulgaristan, İran, Yunanistan, Rusya, Pakistan, Ukrayna gibi bölge ülkelerden geldi. İngiltere ve Almanya’dan da çok fazla ziyaretçi grubu fuarı ziyaret etti. FESPA Eura­sia Fuar Organizasyon Müdürü Michael Ryan: “Ziyaretçi istatiklerimiz FESPA Eurasia’ya gelen, FESPA markasının çekmeyi başarabildiği yük­sek nitelikli ziyaretçi profili ile ilgili net bir resim koyuyor ortaya. Üç günlük sürede toplam 6.784 kişi fuarı ziyaret etti, ki bu rakama katılım­cıların kendi personelleri ve aynı kişilerin tekrar tekrar fuara girişleri dahil değildir. Bu kadar yo­ğun ziyaretçi akını standların kalabalık olması­nı ve ilk defa yapılan fuarın heyecanlı geçme­sini sağladı. Pek çok katılımcının bir günden fazla ziyaret ettiği fuarda bilgi paylaşımında bulunmak ve en son innovasyonları tartışmak için büyük bir fırsat vardı. FESPA markasını geli­şen pazarlara taşıyıp yeni ziyaretçilere ulaşma amacımızı gerçekleştirdik ; ziyaretçilerin %73’ü için FESPA Eurasia, herhangi bir FESPA fuarına ilk gelişleriydi.” Michael Ryan sözlerini şöyle sürdürdü: “Kayıtlarımız ziyaretçilerin yatırıma hazır olduklarına işaret ediyor. Ziyaretçilerin %68’i ya firma sahibi veya satınalma yetkisi olan üst düzey yöneticiydi. Elimizdeki verilere göre fuara gelen ziyaretçilerin önümüzdeki 12 ay için dijital baskı alanında ekipman ve mal­zeme yatırım bütçeleri ortalama 225.550 Euro (615.000 TL); ve ziyaretçilerin %44’ü yatırımlarını önümüzdeki ilk 6 ayda yapmayı planlıyor. Bu rakamlar FESPA için, Türkiye için ve daha geniş Avrasya bölgesi için pozitif işaretler.”

ENDÜSTRİYEL REKLAM GÖSTERİSİ

BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

perizzKozmopolit yapısı, yoğun ziyaretçi kaldırabi­len güçlü konaklama altyapısı ve gelişmiş bölgesel ulaşım altyapısı ile İstanbul’daki bu bölgesel fuarın konumu, FESPA Eurasia’yı Av­rasya Bölgesi’nde pek çok önemli pazarda yer alan baskı üreticileri için cazip bir desti­nasyon haline getirerek ziyaretçiler ile katı­lımcılar arasında, tamamen yerel bir fuara kı­yasla, daha zengin bir bilgi alışverişi sağladı.

Bölgenin tekstil baskısı sektörünün dinamiz­mi, tekstil baskı makinelerine ve sarf malze­melerine gösterilen ilgide ve tekstil baskısı ve serigrafi baskı uygulamalarının gösterildiği Garment Central / Tekstil Baskı Merkezi atölye çalışmalarına gelen, yeni şeyler görmeye ve öğrenmeye hevesli ziyaretçilerde yansıması­nı buldu. ARED Başkanı Halil Eligür: “İlk FESPA Eurasia fuarının sonuçlarından son derece memnunuz. Geniş bir coğrafi alandaki yüksek nitelikte uluslararası sektör profesyonellerini fuara çekmeyi başardık. FESPA Eurasia’dan önce bölgenin baskı ve endüstriyel reklam sektörü buradaki baskı üreticilerinin potan­siyellerini görmelerine yardımcı olacak yeni ve innovatif bir şey ihtiyacı içindeydi, bu fuar kesinlikle yeni, taze fikirler sundu.” Katılımcılar, FESPA Eurasia’nın Türkiye’deki baskı sektörü fu­arları için yeni bir kilometre taşı olduğunu teyit ettiler. Fatih Tekstil’den Satış Mühendisi Fulya Kaplan: “25 yıldır bu işteyim; ziyaretçi olarak gördüğüm ve katılımcı olarak da en iyi sonuç aldığımız fuarlardan biri.” HP Baskı ve Görün­tüleme Müdürü (Türkiye, Yunanistan, Güney Afrika) Ekrem İşçimenler: “FESPA uluslararası bir organizasyon. Dünyanın pek çok yerinden birçok ziyaretçi fuara geliyor. FESPA, müşterile­rimiz ile makine üreticileri arasında bir iletişim kuruyor ve aralarındaki bilgi akışının artmasını sağlıyor. Bu nedenle FESPA, HP için çok önem­li.” Reggiani distribütörü BTC firmasının sahibi Nurten Ergün, FESPA’nın Türkiye pazarındaki en iyi fuar olduğunu düşünüyor ve fuarda sergile­dikleri ana makineden fuardan sonra 10 adet satmayı öngörüyor. “FESPA Eurasia, son yıllar­da bölgede benim gördüğüm açık ara en iyi fuardı. İlk defa yapılan bir fuar olduğu düşü­nüldüğünde mükemmel bir şekilde organize edildi ve FESPA’nın gayreti fuar alanının her yerinde göze çarpıyordu.”, Marc Van Braekel, Bölge Satış Müdürü, Agfa Graphics. Araç kap­lamada folyoların kesiminde bıçak kullanmayı ortadan kaldıran yeni bantlarını Türkiye’de ilk defa tanıtan Knifeles Tech Systems Müdürü Jason Gunnlaugson: “FESPA’nın Türkiye’de fuar organize edeceğini duyduğumuz zaman sektöre bildiğimiz profesyonelliği ve heyecanı getireceğini biliyorduk ve bu etkinliğe biz de katılmaya karar verdik.” Polyprint Satış Yöne­ticisi Stella Paschou FESPA Eurasia’ya gelen yoğun ziyaretçi sayısına değindi ve şirketinin büyümesinde katkısı olan FESPA’nın dünya çapındaki etkinliğinin altını çizdi: “Dünya ça­pında bir fuar; bu açıdan yeni distribütörler, yeni müşteriler, yeni kullanıcılar bulmak kolay. 2006’dan beri Avrupa’daki her FESPA fuarı­na katıldık ve şimdi 53 ülkede distribütörleri­miz var.” d.gen Global İş Geliştirme Müdürü Andrea Negretti: “Pazar büyüyor, Türkiye’deki kalite beklentileri büyüyor. Heyecan verici bir pazar. Bu sene Türkiye’nin Avrupa’daki en iyi pazar olduğunu düşünüyorum ve FESPA’nın Türkiye’ye gelmesi çok iyi oldu. İnsanlar yeni bir şeylere bakınıyor­lar, farklı bir şeylere; ve FESPA fuar yap­manın yeni bir tarzını gösteriyor.”

TEKSTİL BASKI ATÖLYESİ

FESPA Eurasia Geniş Format Dijital Baskı, Serigrafi Baskı, Tekstil Baskı ve Endüstriyel Reklam Fuarı’nda ilgi çeken etkinlikler­den biri de “Tekstil Baskı Atölyesi” oldu. FESPA Eurasia Fuarı süresince her gün dü­zenlenen workshoplarda, serigrafi baskı­dan nakış işleme ve geçişlere kadar bir­çok konu işlendi. Tekstil Baskı Atölyesi’nde ARED Üyelerinden Samir Sadıkoğlu (ETF Tekstil), “Doğru Kalıp Hazırlamak İçin Takip Edilmesi Gereken Prosedürler” ve “Çevre Dostu Baskı İmalatı” konula­rındaki sunumlarıyla profesyonel sektör ziyaretçilerini bilgilendirdi. Tekstil baskı konusunda global üne sahip Charlie Taublieb (TaubliebConsulting, Amerika), fuarda üç gün boyunca “Siyah Ürünler İçin Renk Ayrımı ”, “Parça Tekstil Baskı­sında Özel Efektler İle Fark Katın”, “Aşın­dırma Baskı Boyası İle Sorunsuz İmalat”, “Üretime Hızlı Giriş İçin Kalıp Bağlama/Ayarlamada Kullanılan Sistemler” konu­larında sunumlar gerçekleştirdi. Charlie Taublieb’ınworkshop alanında kurdu­ğu küçük atölyede, fuar ziyaretçilerine kendi t-shirtlerini basmalarına yardımcı olması ve bu süreçte aktardığı teknik bil­giler ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.

 

About editor

Check Also

Pamuk ve Tekstil Sektörünü Talep Hareketlendirecek

LinkedinDünya çapında devam eden enflasyon göz önüne alındığında, hükümranlık tüketicidedir ve talep, pamuk ve tekstil ...